عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۹
همزمان با ماه محرم الحرام و هقتمین شب شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مضجع منور حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) غبارروبی و روپوش جدید بر آن قرار گرفت.
عقیق: مراسم غبارروبی مضجع منور حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با حضور جمعی از مسئولان و مدیران شهر تهران و منطقه چون سید حسین هاشمی استاندار تهران، هدایت‌الله جمالی‌پور، فرماندار شهرستان ری، خانواده معظم شهدا، بسیجیان دلاور، مدیران و کارکنان شبکه سراسری رادیو قرآن و جمعی از خادمان بارگاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در معیّت دکتر انصاری برگزار شد.

در ادامه این مراسم معنوی پرچم گنبد منور حضرت ابوالفضل العباس(ع)، متبرک شده به آب سرداب مضجع نورانی آن سردار باوفا نیز که از سوی انصاری به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) اهدا شده بود، رونمایی شد و برروی مضجع نورانی حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) قرار گرفت.


تلاوت جانبخش آیات الهی قرآن کریم و ذکر مناقب و مصائب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) توسط قاریان ممتاز و مادحین دلسوخته، شور و معنویت خاصی به این مراسم بخشیده بود.

حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، محضر مبارک امام رضا(ع)، امام محمد تقی و امام هادی(ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

امام هادی(ع) خطاب به حضرت سیدالکریم فرموده‌اند «انت ولینا حقا: بحق که تو دوست ما هستی». نسب آن‌ حضرت با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) می‌رسد؛ از این رو به «عبدالعظیم الحسنی» شهرت یافته است.

منبع: فارس
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
0
1
انشاالله همه به زیارت این بزرگوار در تهران مشرف میشویم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
0
1
یا حضرت عبدالعظیم
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
0
0
یا سید الکریم-که زیارتت همچوت کرببببببببببببببببببببببببببببببببببببلاست
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین