عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۹۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۲:۲۶
فرمانده سپاه ناحیه زنجان:
فرمانده سپاه ناحیه زنجان با بیان اینکه نقش زن در واقعه کربلا حیاتی بود، گفت: حضرت زینب (س) نیز پیام‌رسان حادثه عظیم کربلا بود.
عقیق: محمد امیرخانی در همایش «زینب، احیاگر امر به معروف و نهی از منکر» اظهار داشت: پدیده معروف و نهی از آغاز خلقت انسان و عدم سجده شیطان بر او آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه پیامبران مامور امر به معروف بودند، ادامه داد: تمام تلاش این پیامبران برای دعوت افراد و قبیله خود به خیر برگزیده شده بودند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر زنجان، امام علی(ع) را شهید راه امر به معروف خواند و اضافه کرد: این امام بزرگوار به دلیل دعوت مردم به عدالت به شهادت رسید.

امیرخانی، هدف نهضت امام حسین(ع) را اصلاح دین جدش اعلام و تصریح کرد: امام در آن وهله زمانی قیام برای احیای دین را بسیار مهم دانسته بودند.

این مسئول، نقش زن را در واقعه کربلا حیاتی عنوان کرد و بیان داشت: آنچه باعث حفظ ارزش‌های کربلا شد حضور اهل بیت در کاروان امام(ع) بود.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با تأکید بر اینکه دشمنان نمی‌توانستند تصور کنند حضور بانوان در جنگ چقدر تأثیرگذار است، عنوان کرد: حتی حضرت رقیه(س) که طفلی سه ساله بود توانست به عنوان یک پیام‌‌رسان عمل کنند.

امیرخانی با اشاره به شعار «هیهات من الذله» امام حسین(ع) ادامه داد: ذلت نهی است و باید از آن دوری کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، فضای امروز را نگران‌کننده خواند و اظهار کرد: امروز در جامعه جای معروف و منکر تغییر یافته که این امری نگران‌کننده است.

وی با اشاره به وجود بعضی منکرات در عزاداری‌ها، تأکید کرد: معروفات در جامعه کنونی به درستی تببین نشده که این امر خطرناک است.

این مسئول، جامعه بدون امر به معروف را جامعه مرده دانست و ابراز داشت: از درون جامعه مرده بوی تعفن بلند می‌شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین