عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۹۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
حجت الاسلام قرائتی؛
حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی گفت: ممکن است یک حرکت، حرف و یا قدم ما منجر به نماز خوان شدن دیگران گردد و باید برای نماز تبلیغ چهره به چهره انجام شود.

عقیق: حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی ظهر امروز در همایش یاوران نماز در سالن اجتماعات پردیس دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت برپاداری هر چه باشکوه تر مراسم نماز اظهار کرد: باید برای نماز تبلیغ چهره به چهره کنیم و شاید یک حرکت، حرف و یا قدم ما منجر به نماز خوان شدن دیگران گردد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: کسانی که می‌خواهند نماز را تبلیغ و ترویج کنند، باید اول خودشان نماز را درک کنند و مطالعاتشان در خصوص نماز را افزایش دهند و بعد به تبلیغ دین و نماز بپردازند. بهترین راه دعوت به نماز این است که ما نعمت‌ها و لطف‌های خداوند را برای مردم بازگو کنیم در آن زمان مردم خود شکر گذار این نعمت ها می شوند.

وی با اشاره به شبهات موجود در نماز خاطر نشان کرد: در خصوص نماز شبهاتی وجود دارد که باید همه این شبهات پاسخ داده شود و تمام شبهات مورد بررسی قرار گیرد تا چهره واقعی نماز در جامعه برپا شود. رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: نعمت‌های خداوند به قدری است که اگر این نعمت‌ها بیان شود تازه اهمیت آن را متوجه می شویم و مخاطب ما با بیان این نعمت ها نرم می شود و به اسرار نماز پی می برد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی تصریح کرد: دومین راه دعوت مردم به نماز بیان اسرار نماز است و باید بدانیم که خداوند در نماز همه کمالات را برای هدایت بشر قرار داده است. تبلیغ چهره به چهره برای نماز بسیار مفید است و شاید یک حرکت، حرف و یا قدم ما منجر به نماز خوان شدن دیگران گردد اما در مرحله اول خود باید در مرحله عمل پیشگام باشیم. استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مشکلات بسیاری در جامعه وجود دارد عنوان کرد: اگر موضوع نماز را در جامعه حل کنیم بسیاری از موضوعات در کشور حل شده و مشکلات از بین می‌رود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: مساجد نقش مهمی را در جامعه ایفا می کنند که باید این مباحث تبیین شده و خواندن نماز در مساجد ترویج شود. در حال حاضر ۷۰۰ مسجد در جاده‌های کشور ساخته شده که این مساجد به محلی برای حضور و استراحت مسافران تبدیل شده است.

منبع:جهان نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین