عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۹۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱
سرپرست اداره ارشاد خمین؛
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمین از برگزاری دومین سوگواره تعزیه در این شهرستان خبر داد.
عقیق: مریم‌السادات حسینی در اراک اظهار داشت: این سوگواره نیمه دوم آذر ماه به مناسبت اربعین حسینی در روستای محمدآباد خمین برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این سوگواره با هدف بزرگداشت مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع)، معرفی، شناسایی و تقویت خمین به عنوان یکی از پایگاه‌های تعزیه‌خوانی در استان برگزاری می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمین با بیان اینکه این سوگواره با حضور همه گروه‌های تعزیه خوانی شهرستان خمین و روستاهای تابعه برگزار خواهد شد، ادامه داد:  این سوگواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمین و همکاری شورای تعزیه این شهرستان و بخشداری کمره برگزار می‌شود.   

به گفته وی این سوگواره با حضور 10 گروه تعزیه‌خوان به مدت 5 تا 7 روز در دهه اول ماه صفر برگزار خواهد شد.

حسینی با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره تعزیه در سال گذشته گفت: نخستین سوگواره تعزیه خمین سال گذشته با حضور 15 گروه تعزیه‌خوانی از شهر و روستا در حسینیه روستای  محمدآباد خمین برگزار شد.

وی افزود: تعزیه یک هنر آیینی است و در این مجالس گوشه‌هایی از مصائب وارده به خاندان عصمت و طهارت(ع) و امام حسین(ع) در واقعه کربلا به تصویر کشیده می‌شود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
0
0
من اصالتا خمینی هستم و ایام محرم نیز در خمین تعزیه میخوانم ولی ساکن تهران هستم آیا میتوانم در این سوگواره شرکت کنم و چگونه؟؟؟؟
وب لاگ بنده را نیز ببینید:
shabihkhani.persianblog.ir

tazye.mihanblog.com

با تشکر
غلامرضا رضائیان
ذاکر امام حسین
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین