عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
در گفت و گو با حجت الاسلام فؤادیان؛
معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) بااشاره به شعار 'یالثارات الحسین' گفت: باید توجه داشت که امام مهدی(ع) در حکومت جهانی خود از امام حسین(ع) و یارانش برای بسط و تعمیق عدالت در هستی کمک می گیرد.
عقیق: حجت الاسلام محمدرضا فؤادیان، معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با اشاره به کتاب "الایقاظ من الهجعة بالبرهان علی الرجعة شیخ حر عاملی" گفت: در این کتاب حدود 500 حدیث رجعت ارائه شده است و چون مساله ای در حکومت امام زمان(ع) است که در آینده و زمان بعد به وقوع می پیوندد، ما راهی جز پیمودن احادیث غیبی در این خصوص نداریم.
وی با بیان اینکه در زیارت امام حسین(ع) تعبیر "بایابکم موقن" به معنی من بازگشت شما را ایمان دارم، آورده شده است، خاطر نشان کرد: در متون دینی و روایات مساله رجعت و بازگشت امام حسین(ع) و یارانش به عنوان نخستین امام به صورت یقینی بیان شده است.
حجت الاسلام فؤادیان بااشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهارداشت: در روایتی از امام صادق(ع) درخصوص رجعت آمده است که رجعت عمومی نیست و برای کسانی که محض ایمان و محض کفر هستند، اتفاق می افتد.
معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه بر این اساس به بازگشت کسانی امثال شمر و یزید و امام حسین(ع) و یارانش در حکومت امام زمان(ع) در ادعیه اشاره شده است، تصریح کرد: با توجه به شباهت های عاشورا، انتظار و ره یافت هایی برای منتظران، علاوه بر پیوند و ره یافت ها، راهبردهایی برای ظهور است.
وی ادامه داد: یکی از این راهبردها استفاده امام زمان(عج) از برگزیدگان تاریخ است و باید توجه داشت که یکی از جریانات خاص عاشوراست که در آن امام حسین(ع) و یارانش جبهه حق را یاری کردند و از یک صبح تا غروب از جنود حق استفاده کرده و جنود باطل را با از جان گذشتگی راندند.
حجت الاسلام فؤادیان با بیان اینکه شعار یاران حضرت مهدی(ع) "یالثارات الحسین" است و ارتباط وسیعی در این شعار با مساله رجعت دیده می شود، گفت: باید توجه داشت که امام مهدی(ع) از امام حسین(ع) و یارانش برای بسط و تعمیق عدالت در هستی کمک می گیرد.
معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) بااشاره به هدف رجعت و بازگشت به دنیا در حکومت حضرت مهدی(ع) ادامه داد: هدف مساله رجعت بازگشت انسان های خوب برای رسیدن به کمال است. به طوری که اگر در تاریخ افرادی نتوانستند به رشد واقعی خود برسند، در حکومت حضرت مهدی(ع) به تکامل می رسند چراکه در این حکومت جهانی حق کامل می شود و دست اندازهای رسیدن به حق از بین می رود.
وی بااشاره به کتاب هایی در زمینه رجعت، خاطرنشان کرد: کتاب در این زمینه تاکنون بسیار نوشته شده است، به طوری که در کتاب رجعت خادمی شیرازی بیش از یک هزار منبع معرفی شده است.
حجت الاسلام فؤادیان افزود: مساله رجعت مساله ای است که شیعه به آن اعتقاد کامل دارد ولی دشمنان از یک سو با حمله و ایجاد شبهه در این خصوص و ازسوی دیگر علما و مراجع این مساله را اثبات کرده اند. لذا در این تقابل و تعارض کتاب فراوان به نگارش درآمده است.
معاون پژوهشی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: کتاب "جامعه شناسی رجعت" نوشته محمدرضا ضمیری، کتاب "بازگشت به دنیا در پایان تاریخ" نوشته حجت الاسلام خدامراد سلیمیان و "رجعت یا حیات دوباره معصومان" نوشته محمدباقر طاهری ازجمله کتاب های مفید درخصوص رجعت است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین