عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۸۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
شبهات عاشورایی
وقتی خالد بن ولید از صحابه پیامبر (ص) که مورد احترام اهل سنت و حتی وهابی‌ها است از دنیا رفت، ‌ در مجلس عزای او شیرینی‌های بسیاری زیادی را پخش کردند.
عقیق:برنامه «شب آسمانی» به تهیه‌کنندگی علیرضا قطبی و اجرای امیرمهرداد خسروی سه شنبه شب، 28 آبان با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر روستایی، کارشناس شبکه جهانی ولایت و محقق حوزه وهابیت به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت. 

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام و المسلمین روستایی، در ابتدای برنامه خطاب بینندگان برنامه زنده «شب آسمانی» اظهار کرد: از بییندگان این شبکه و این برنامه درخواست می کنم در اینترنت «لاشخوران دعوت» را سرچ کنند و ببینند که کارشناسان شبکه های وهابی در مورد آقایانی که در این شبکه ها ادعای مناظره دارند چه می گویند. 

در ادامه برنامه ویدئویی از شبکه های ضدشیعی پخش شد که طی آن مجری به برنامه ای اشاره کرده و گفت: ظاهرا درخواست مناظره داده اند و ما متوجه نشده‌ایم البته اینطور که ادعا می کنند،‌ این شبکه بیننده‌ای ندارد و ما آن را باارزش نمی‌دانیم که بخواهیم به آن بپردازیم که مقصود مجری این شبکه ضدشیعی برنامه «شب آسمانی»‌ بود! 

حجت‌الاسلام روستایی در ادامه پس از پخش این ویدئو اظهار کرد: روش و منش وهابیت همان روش و منش بنی‌امیه است،‌ در کتاب «تهذیب‌الکما‌ل‌فی‌اسماء‌الرجال» اشاراتی شده است که زمانی که می شنیدند نام کسی علی است سر او را می بریدند.
وی افزود: امروز وهابیت شخصیتی چون مختار که مجاهدت هایش در تاریخ ثبت شده است را به صرف شیعه بودن زیر سوال می برد و به او تهمت می زند. 

در ادامه برنامه ویدئویی پخش شد که طی آن مجری شبکه ضدشیعی درباره مختار ثقفی گفت: مختار یکی از گمراهانی بود که ادعای مجاهدت می کرد،‌ا و ادعای مِهدی بودن داشت و می گفت جبرئیل بر وی نازل می شود! 

حجت الاسلام روستایی درباره این ویدئو و اظهارات مجری شبکه ضدشیعی بیان کرد: ‌این شخص می گوید که مختار ادعای مجاهدت داشت،‌ در حالی که مجاهدت مختار در تاریخ ثبت شده است، ‌او می گوید که مختار ادعای «مِهدی» بودن دارد، همین جا یک نکته قابل تامل است که این شخص با تعمد به جای گفتن (مَهدی» می گوید «مِهدی»، صحبت من این است که این فرد یک سند معتبر برای این حرفش نشان دهد که مختار ادعای مهدویت داشت، ‌سندی نشان دهد و من در همین برنامه حاضرم اگر سندی داشت بیاورم و آن سند را نشان دهم.

گناه مختار از عمرسعد بیشتر است!

 وی تصریح کرد: این شخص در بخش دیگر می گوید مختار ادعای نبوت داشت و مدعی بود که جبرئیل بر او نازل می شود،‌ من در این رابطه می خواهم منشا دشمنی اینان با مختار را بیان کنم،‌ در کتاب «منهاج السنه النبویه» نوشته ابن تیمیه، در جلد دوم صفحه 70 عبارتی دارد که می گوید: این مختار گناهش از عمر سعد بیشتر است چون مختار شیعه است و عمر سعد ناصبی!
وی ادامه داد: همچنین در جلد چهارم همین کتاب در صفحه 554 نیز اشاره به گروه هایی در کوفه شده است که یک دسته با امام حسین(ع) و عده ای دیگر ناصبی ها بودند که دشمن امام حسین(ع) بودند و یک نفر مثل حجاج بن یوسف ثقفی از ناصبیان بود،‌یعنی خود ابن تیمیه دو دسته شیعه و ناصبی ها را اشاره می کند که ناصبی ها دشمن امام حسین(ع) بودند.‌
حجت الاسلام روستایی ابراز کرد: اما در مورد ادعای نبوت مختار، ‌در این رابطه اشاره می کنم به سندی در «انساب الاشراف» نوشته البلاذری که این شخص متوفای هزار سال و اندی قبل است عبارتی در صفحه 443 آمده است،‌البلاذری در این کتاب آورده است که «مصعب» به دنبال زنان مختار فرستاد و گفت نظر شما در مورد مختار چیست،؟ «ام ثابت» درباره مختار گفت: هرچه تو« مصعب» درباره مختار بگویی من هم همان را می گویم،‌ مصعب این سوال را از «عمره» نیز پرسید که او گفت: من مختار را مسلمانی می دانم که از بنده های صالح خدا بود و مصعب ، او را زندانی کرد و به عبدالله بن زبیر نامه نوشت که عمره همسر مختار گمان می‌کند که او پیامبر است،‌ در حالی که عمره گفت مختار از بندگان صالح است،‌ دقیقا بر این اساس که دروغ گفته اند که مختار ادعای نبوت داشته است چنانچه در ویدئویی که پخش شد،‌ دیدیم و این موارد حکایت از توطئه تاریخی وهابیت علیه مختار دارد. 

نزول جبرئیل بر مختار!!

حجت الاسلام روستایی تاکید کرد: همچنین در این ویدئو مجری اعلام کرد که مختار ادعای آن را دارد که جبرئیل بر او نازل می شود،‌جریان به این مساله بر می گردد که مختار غلامی به نام جبرئیل داشت و آنچه که او به غلام خود به نام جبرئیل می گفت،‌ دستاویزی شد تا کج‌فهمان تصور کنند که منظور او جبرئیل ملک است.
در ادامه برنامه ویدئویی پخش شد که طی آن چندین مجری از شبکه های ضد شیعی اطعام و نذری شیعیان در روز عاشورای حسینی را زیر سوال برده و اظهار کردند: آیا کسی که مشغول عزاداری است شیرینی و شربت و غذاهای مختلف پخش می کند؟ روحانیان بیایند و ثابت کنند که چرا در روز عاشورا غذاهای گوناگون پخش می شود؟!

 حجت الاسلام روستایی ضمن اشاره به تایید این رویکرد در تقریر و عمل معصومین (ع)، در پاسخ به این شبهه خاطرنشان کرد: اگر اطعام در عزاداری بد است به چه علت زمانی که خالد بن ولید از صحابه پیامبر (ص) که مورد احترام اهل سنت و حتی وهابی‌ها است از دنیا رفت،‌در مجلس عزای او شیرینی های بسیاری زیادی را پخش کردند، این افراد درباره این مساله چیزی نمی گویند و می آیند در مورد عزاداری برای امام حسین(ع) و اطعام عزاداران سخن می گویند.


منبع:شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین