عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۸۴۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
مکیال المکارم . . . ا
زیارت امام حسین(ع) صله به آن جناب و سایر امامان است و با این عمل سرور و شادمانی در دل امام وارد می شود و امام مانند سایر پدران بزرگوارشان هر صبح و شام برای زوار قبر امام حسین(ع) دعا می کنند.
عقیق:"مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت ‏اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.
اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى‏نویسد:
"چون ما نمى‏توانیم حقوق آن حضرت را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، به جا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم. . . بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، مى‏باشد."


زیارت قبر مولایمان امام حسین(ع)
زیرا که این کار صله حضرت صاحب الزمان(ع) و نیکی نسبت به آن جناب و سایر امامان می باشد و با این عمل سرور و شادمانی در دل امام وارد می شود و امام مانند سایر پدران بزرگوارشان هر صبح و شام برای زوار قبر امام حسین دعا می کند.
در کتاب کامل الزیارات به سند خود از عبدالله بن سنان آمده که گفت: به حضرت ابی عبدالله امام صادق(ع) عرضه داشتم: فدایت گردم پدرت می فرمود: در راه حج هر درهمی که شخص انفاق کند هزار برایش محسوب می شود پس برای کسی که در راه رفتن به زیارت پدرت حسین انفاق کند چقدر خواهد بود؟ فرمود: ای پسر سنان به هر درهم برایش هزار هزار تا ده هزار شمرد محسوب می شود و به همین میزان درجات او نیز بالا می رود و رضای خدای متعال برایش بهتر است و دعای محمد و دعای امیر المومنین و امامان برایش بهتر است.
و در همان کتاب به سند خود نیز از معاویه بن وهب آورده از امام صادق که گوید: آن حضرت به من فرمود ای معاویه زیارت قبر حسین را به خاطر ترس وامگذار زیرا که هر کس آن را ترک گوید آنقدر حسرت خواهد کشید که آرزو کند قبرش در کنارش می بود آیا دوست نمی داری که خداوند شخص و سایه تو را در میان کسانی ببیند که رسول خدا و علی و فاطمه و امامان درباره اش دعا می کنند.
و به سند خود از حلبی آورده که ضمن حدیثی طولانی گوید: به حضرت ابی عبدالله امام صادق(ع) عرضه داشتم: فدایت گردم چه می گویی درباره کسی که زیارت آن حضرت را ترک گوید در حالی که بتواند آن را انجام دهد؟ فرمود: می گویم او رسول خدا و ما را عاق کرده و امری را که مربوط به اوست سبک شمرده هر کس او را زیارت کند خداوند در پی حوائجش خواهد بود و آنچه از امور دنیایش برایش اهمیت دارد را خداوند کفایت کند و روزی را به سوی بنده خواهد کشانید و آنچه انفاق نموده به او باز خواهد آورد و گناهای پنجاه ساله اش را خواهد آمرزید.
و در حالی به خاندانش باز خواهد گشت که بر عهده او گناه و خطایی نماند مگر اینکه از پرونده اش محو شده باشد پس چنانچه در سفرش از دنیا برود فرشتگان فرود آیند و او را غسل می دهند و دری به سوی بهشت به رویش گشوده می شود و به هر درهمی که خرج کرده ده هزار درهم براش مقدر می گردد و اینها برای وی ذخیره می شود پس هر گاه محشور گردد به او گفته می شود به هر درهمی ده هزار درهم برایت هست و خداند به تو نظر فرموده و آنها را برای تو نزد خود ذخیره نموده است.


منبع:شبستان

211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین