گزیده سخنرانی حجت الاسلام خزاعی را بخوانید:
*هدف خلقت رسیدن به مقام بندگی است، هرچه هست خواست مولاست.
*افتخار پیامبر این است که در تشهد او را عبد و رسول خدا
می نامیم، مقدمه امامت، ولایت و سیادت عبد بودن است، اگر عبد بودیم به همه جا می
رسیم وگرنه به هیچ جایی نخواهیم رسید.
*در این زمانه انسان های عبد دو دسته اند، عبد خداوند رحمان و یا عبد شیطان، بعضی ها در قالب عبادت، شیطان را عبادت می کند.
*فرض آن محال است که از خطی غیر از خط اهل بیت به مقام عبودیت برسیم.
*قنبر جهان پهلوان ایران بوده. اسم کسی را می شنود به اسم
علی در حجاز. او که پشت تمام پهلوانان آن زمان را به خاک زده بود برای اینکه به
شهرت بالاتری دست یابد به مدینه سفر میکند به دنبال کشتی گرفتن با علی نزدیک شهر
مدینه در نخلستان ها به مردی می رسد از او سراغ علی را می گیرد آن فرد به قنبر می
گوید وقت ناهار است بنشین باهم غذایی بخوریم قنبر به او می گوید من که نمی توانم
با این نان جو کشتی بگیرم من جهان پهلوان ایران هستم، سه یا چهار لقمه غذا می
خورند قنبر می گوید برویم این علی را پیدا کنیم و با او کشتی بگیرم و پشت او
را به خاک بزنم و در شهر مدینه فریاد بزنم که من پشت بزرگ پهلوان عرب را به خاک مالیده
ام، آن فرد می گوید علی من هستم قنبر تعجب می کند و از او میخواهد هرچه سریع تر
کشتی بگیرند، تا شروع می کنند به کشتی علی(ع) یک دست به شال کمر او دست دیگر به
ترقوه او گرفت، قنبر می گوید اینقدر مرا به بالا انداخت که از هوش رفتم وقتی بلند
شدم سرخود را بر دامن علی(ع) دیدم.
*همانا کشتی حسین بن علی هم سریع تر و هم بزرگ تر است،در
بهشت دری به نام باب الحسین هست.
*یکی از مخالفین اهل بیت خدمت معصوم رسید و گفت:
شیعیان شما وارد جهنم می شوند، حضرت فرمود خیر، چون لحظه جان دادن به او سخت می
گیرند گناهانش پاک می شود، او گفت اگر گناهش بیشتر بود چطور؟ حضرت فرمود: زمانی که
جنازه اش را از زمین بر می دارند بخشیده می شود، فرد معاند ادامه می دهد، تا اینکه
حضرت می فرماید: اگر گناهش از همه این مراحل بیشتر بود به کوری چشم مخالفین
امیرالمومنین ما شفاعتش می کنیم.


بخش اول گفت و گوی عقیق با استاد حسین انصاریان: