عقیق: آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی، در دیدار جمعی با از
فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران با بیان نکاتی اخلاقی اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم انسان را به شنیدن سخنان بزرگان با گوش دل توجه
داده است.
وی افزود: برای گوش دل ارزش زیادی قائل شده است، چراکه مطلب و صدا را
می گیرد، آن را میفهمد و به آن عمل میکند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوند قرآن را برای همهکس هدایت
و تذکر قرار نداده است، گفت: خداوند میفرماید: قرآن من برای همه هدایت، روشنگری و
تذکر نیست، بلکه برای کسی است که گوش دل برای او باشد.
وی با بیان اینکه کلام خداوند بهترین کلامهاست، اظهار داشت: در رفت
و آمد به محضر بزرگان دین باید کمال استفاده را از سخنان آنان که بیان قرآن و روایات
ائمه هدی(ع) است را داشته باشیم.
وقت را طوری پر کنیم که مایه تأسف نباشد
آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: نباید این رفت و آمدها تنها گذراندن
عمر و ضایع کردن آن باشد، باید کاری کنیم که برای آخرت ما ارزش داشته باشد و وقت را
طوری پر کنیم که مایه تأسف نباشد.
وی با بیان اینکه عمر دنیا زودگذر است و نفسهای ما نردبانی به آخر
عمر است با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند در آیاتی از قرآن کریم به مومنان
میفرماید: تنها خود را نبینید، بلکه دیگران را با عقاید خود همراه سازید، هم خود
در مسیر قرآن، اسلام و پیامبر (ص) گام بردارید و هم دیگران را به این مسیر تشویق و
هدایت کنید.
این مرجع تقلید با بیان اینکه مقتضای عدل الهی این است که روزی پاداش
عمل خوب و بد ما را خواهد داد، اظهار داشت: باید همه را به مسیر اسلام و انقلاب،
رهبری و مراجع هدایت کنیم و غافلان را آگاه نماییم و اعتقادات را درست تبیین کنیم،
چرا که اگر اعتقادات ما درست شود نظام و انقلاب ما درست میشود و تمام بدبختیها
و مشکلات به خاطر عدم پایبندی به اعتقادات است.
منبع:
مرکز خبر حوزه
کدخبرنگار/211001
بخش اول گفت و گوی عقیق با استاد حسین انصاریان: