عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۶:۱۶
آیت الله استادی:
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه باید امام عصر خود را به‌خوبی بشناسیم، معرفت نداشتن به امام را مانند زندگی در دوره جاهلیت و مردن به مرگ جاهلی دانست.
عقیق: آیت‌الله رضا استادی در جمع عزاداران سید الشهدا در حرم مطهر حضرت معصومه(س) هدف از رسالت پیامبران را هدایت انسان به سوی کمال و سعادت خواند و گفت: پیامبر(س) در مسیر هدایت بشر دارای ولایت تشریعی و تکوینی است و می‌تواند در عالم تصرف کند و برای اثبات پیامبری خود معجزاتی را به مردم نشان دهد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: یکی از نشانه‌های مهم پیامبری، معجزه است تا دین عمیقا به مردم معرفی شود و مردم به صورت قلبی دین را باور کنند.

وی با تشریح ویژگی‌ها و خصوصیات پیامبر تصریح کرد: در زمینه انتخاب پیامبر، هیچ گاه سن و سال ملاک نیست بلکه پیامبر با قدرت الهی و معجزاتش با انسان‌های معمولی متفاوت هستند همچنین انتخاب و عزل پیامبر نیز به دست خداوند است و کسی در مورد انتخاب پیامبر نقشی ندارد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پیامبر با ارتباط با عالم غیب، به علم گسترده‌ای دست می‌یابد و با منبع الهی به هدایت مردم می‌پردازد از سوی دیگر پیامبر در رساندن پیام الهی، امانت دار می‌باشد تا کلام حق به صورت کامل به دست مردم برسد.

وی در خصوص جایگاه امامت نیز بیان کرد: امامت در ادامه نبوت می‌آید و در حقیقت مجرای نبوت می‌باشد اما امام در مقام نبوت نیست اما در برخی از خصوصیات همچون معصومیت از گناه با پیامبر دارای اشتراک می‌باشد.

استادی اظهار کرد: در برخی از مذاهب اسلامی درباره مسئله امامت برداشت‌های نادرستی وجود دارد و فکر می‌کنند امامت یک مقام معمولی است و همانند مسئولیت‌های عادی دیگر مردم حق انتخاب آن را دارند.

خطیب جمعه قم خاطرنشان کرد: اگر امامت یک مقام عادی و معمولی به شمار می‌رفت آن گونه نبود که اگر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد در عصر جاهلیت مرده است. از این رو باید درباره امام عصر خود به شناخت کامل دست پیدا کنیم از این رو باید امام عصر خود را بشناسیم تا همچون عصر جاهلیت از دنیا نرویم.


منبع:ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین