عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
رئیس سازمان اوقاف؛
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حرکت خالصانه حضرت سید الشهداء (ع)، رمز فراگیری عزای حسینی در جهان است.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سفر به استان مرکزی در جمع عزاداران حسینی شهرستان آشتیان با اشاره به اینکه آئین های عزای سید و سالار شهیدان در سرتاسر دنیا باشکوه خاصی برگزار می شود، گفت: امام حسین(ع) با خلوص نیت تمام، پای در صحرای کربلا گذاشتند و همین امر رمز ماندگاری و فراگیری واقعه عاشوراست.
وی افزود: هم اینک شاهدیم که همزمان با ایام سوگواری اباعبداله الحسین(ع) در ماه محرم حتی در بلاد غیر اسلامی مثل هندوستان، اروپا و آمریکا نیز آئین های عزاداری حسینی با شکوه خاصی برگزار می شود.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای جلب رضای خدا و احیای دین اسلام قیام کردند، خاطرنشان ساخت: خداوند متعال تضمین کرده که آثار عمل نیک و خالصانه انسان پنهان نمی ماند و شاهدیم که واقعه عاشورا با گذشت دهها قرن نه تنها رنگ کهنگی نگرفته است بلکه روز به روز نیز پرشورتر و پررنگ تر می شود.
نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: انسان های برجسته و دین داری واقعه کربلا را رقم زدند که حضرت قمر بنی هاشم(ع) یکی از این شخصیت های بی نظیر است.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: ادب، وفا، امام شناسی، بصیرت، از جان گذشتگی حضرت عباس(ع) مثال زدنی است و باید با مطالعه ویژگی های شخصیتی این بزرگوار، نسبت به اشاعه و ترویج آنها اقدام نمود.


منبع:شبستان

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین