عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۹
جوابیه عقیق به جنجال برخی رسانه ها در باره سخنان روز عاشورای استاد علوی تهرانی
آشنایان با استاد علوی می دانند که ایشان تا چه اندازه بر آموزش علوم روز تاکید دارند و سایت ایشان یکی از بروزترین سایت های مذهبی موجود در اینترنت است.
عقیق: در پی انتشار بخشی از سخنان حجت الاسلام حجت الاسلام علوی تهرانی  در روز عاشورا و حمایت قاطع  و علمی ایشان از عزاداری های سید الشهدا و ضرورت تربیت دینی کودکان ، متاسفانه در برخی سایت ها و شبکه های اجتماعی سخنان ایشان را به گونه ای منعکس کردند که مغایر با نگاه علمی استاد علوی تهرانی بود.

عقیق لازم می داند در این خصوص توضیحاتی را ارائه دهد:

خدارا شکر هرسال حضور مردم در مجالس عزاداری سیدالشهدا پر رنگ تر از پیش است و همین موضوع باعث عصبانیت رسانه های وابسته به شبکه وهابیت و صهیونیست می شود.

امسال نیز با وجود جو تبلیغاتی سنگین این رسانه ها علیه مجالس عزاداری ، مردم نشان دادند که ارادتشان به اهلبیت هرگز کمرنگ نخواهد شد.

در چنین شرایطی بنگاه های خبر پراکنی دشمن ، راهی جز شیطنت رسانه ای نداشتند و مجبور شدند واقعیت را وارونه منعکس کنند. شاهد مثال ما همین سخنرانی استاد علوی تهرانی است. ایشان در سخنرانی روز عاشورای خود تاکید کردند باید فرزندانمان را با توصیه های پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) تربیت کنیم و روایتی را با این مضمون بیان کردند: فرزندانتان را با سه خصلت تربیت کنید، حب پیامبر ، حب اهل بیت و تلاوت قرآن.

حجت الاسلام علوی تهرانی پس از بیان این روایت ، یک نقد اجتماعی سازنده کرده و گفتند در جامعه ما توصیه های نبی اکرم (ص) رها شده و برخی خانواده ها اولویت را به آموزش کامپیوتر ، و زبان انگلیسی می دهند. ایشان در تکمیل گفتند که: ما آموزش زبان و کامپیوتر به کودکان را مفید می دانیم اما باید بنای تربیت کودکان توصیه های دین باشد و اموزش های بعدی – که حتما لازم و مفید است- در اولویت های بعدی قرار بگیرند.

متاسفانه برخی سایت ها که خط و ربط غالب آنها تخریب دین است ، این سخنان را به منزله مخالفت استاد علوی با آموزش زبان و کامپیوتر دانستند و با همین ادعای دروغین به تخریب چهره این روحانی نام آشنا پرداختند. درحالی که آشنایان با استاد علوی می دانند که ایشان تا چه اندازه بر آموزش علوم روز تاکید دارند و سایت ایشان یکی از بروزترین سایت های موجود در اینترنت است.

مخالف جلوه دادن استاد علوی با علوم روز مانند زبان و کامپیوتر تلاش مذبوحانه ای است که صد البته به نتیجه نخواهد رسید.

جالب تر اینکه سایت عقیق همزمان با انتشار خلاصه سخنرانی حجت الاسلام علوی ، فایل صوتی سخنرانی ایشان را هم منتشر کرد تا علاقه مندان بتوانند اصل سخنان ایشان را بشنوند ، اما تخریب کنندگان بدون توجه به این فایل و صرفا به استناد برداشت غلط و البته مغرضانه خود ، صحبت ها را تحریف کردند تا به این بهانه عده ای به "روحانیت" که نماد تفکر شیعی است هتاکی کنند و البته که هیچکدام از این مکر ها از دید پروردگار «خیرالماکرین» پنهان نخواهد ماند. این تخریب ها قطعا نشات گرفته از تاثیر گذاری کلام روحانیت شیعی بر اذهان جامعه اسلامی است.

عقیق بار دیگر همه مخاطبان را به استماع اصل سخنان استاد علوی دعوت و برای جناب ایشان آرزوی سلامتی و توفیق مضاعف دارد.

 متن و صوت این سخنرانی ار اینجا بخوانید و بشنوید


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
4
2
حاجی جون وقتی مقایسه بی ربط بین ده دقیقه نماز اول وقت و عزاداری امام حسین می کنه همین می شه دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
برادر ناشناس!
مشکل سایتهااین نبوده، از قول حاجی نوشتن:
آموزش کامپیوتر و زبان به کودکان تاسف آور است!!
امثال شما وقتی متن رو نمی خونند و قضاوت می کنند، جای تاسف داره به مولا
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
هم متن رو خوندم هو سخنرانی رو گوش دادم هم کامپیوتر و اینا رو. کامپیوتر و کلاس زبان رو قبول دارم و حرف استاد متین. اما این مقایسه رو موندم که چطور شده که اینجور می شه. یعنی ما داریم عزادازری می کنیم بعد اذان می شه. بعد واجبه که عزاداری ادامه پیدا کنه؟ و مستحبه که بریم نماز بخونیم؟. والا کسی که عزادار امام حسینه یه جوری برنامه ریزی می کنه که عزاداریش به نماز نخوره.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
رفیق! تو هیئات هستند کسنیکه سالی به 12 ماه فقط ظهر عاشورا می آیند مسجد تا بلکه ایرادی به عزاداری بگیرند
هیچ راهی هم ندارند بهتر از نماز
بقیه ایام سال دهانشان بسته است و فقط عزاداری رو تحمل می کنند
اما عاشورا ...
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین