عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۵۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۲
ظهر عاشورا/ سخنان ماندگار حجت الاسلام علوی تهرانی در بیان دلایل اقامه عزا توسط شیعیان+ صوت مداحی حاج حسن خلج
بازی در نیاورید! یک عده می خواهند عزادای سیدالشهدا را به بهانه نماز تعطیل کنند. البته ما همیشه نماز اول وقت را رعایت می کنیم.

عقیق: هزاران نفر از عزاداران حسینی ظهر امروز در مسجد امیر جمع شدند تا با سخنرانی حجت الاسلام علوی تهرانی و مداحی حاج سن خلج دل هایشان را کربلایی کنند.

استاد علوی تهرانی، در سخنان خود نکات درس آموز بسیاری را مطرح کردند که نشان می دهد مودت اهل بیت و عزای سیدالشهدا طبق آیه قران واجب است.

در ادمه می توانید، متن بخشی از سخنان حجت الاسلام علوی را بخوانید:

برخی از منتقدین شیعه به ما می گویند: عزاداری وجاهت ندارد و دو دلیل می آورند. دلیل اولشان این است که رسول الله فرمود: چهار چیز از دوران جاهلیت باقی مانده که امت من آنها را ترک نمی کنند؛ 1- تفاخر کردن به گذشتگان.2- ایراد و عیب جویی به اجداد دیگران3- طلب باران کردن با توجه به حالت ستارگان 4- مویه و عزاداری. آنها می گویند عزادرای شیعیان مصداق این روایت پیامبر و از نشانه های جاهلیت است و در نتیجه می گویند عزاداری از گناهان کبیره است و خداوند به آن وعده عذاب داده است.

دلیل دوم هم روایتی است که از پیامبر نقل می کنند که روای آن «مغیره بن شعبه» است. مغیره کسی است که روزی امام حسن(ع) به او گفت: ساکت باش! تو کسی هستی که مادر ما را کتک زدی. این مغیره نقل می کند که پبامبر فرمود: مرده به واسطه نوحه و عزداری اطرافیان، در آن دنیا عذاب می شود! یعنی شما در این دنیا گریه می کنی، میت را آن دنیا عذاب می کنند! اهل سنت به واسطه این دو روایت، عزاداری را ممنوع می کنند. جالب آنکه به عزاداری قوم و خویش کار ندارند و فقط به عزاداری اهل بیت اشکال می کنند!

حالا ما می خواهیم به آنها جواب دهیم؛ وهابیون می گویند ملاک ما قرآن است. ما می گوییم اگر از قرآن استدلال کنیم، شما ساکت می شوید؟ علی القاعده باید ساکت شوند.

قبل از آنکه از قرآن پاسخ دهیم باید بگوییم روایتی که از مغیره نقل شود اعتبار ندارد، خودشان هم قبول دارند. از سوی دیگر در قران به صراحت آمده که کسی را به خاطر گناه دیگری عذاب نمی کنند. پس این روایت مغیره، مغایرت آشکار با قران دارد.

ولی در پاسخ به اشکال اول آنها، ما عزاداری را با قرآن اثبات می کنیم. سوره شوری آیه 23. مردم روزی گفتند برویم به پاس زحمات فراوان پیامبر از ایشان تشکر کنیم. در پاسخ آیه نازل شد که «قل لااسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی» در قرآن آمده که نوح، صالح، هود، شعیب و دیگر پیامبران گفتند که ما از شما مردم مزد نی خواهیم، خدا مزد ما را می دهد. حالا چرا پیامبر ما با آنکه مقامش از دیگر پیامبران بالاتر است، از مردم مزد طلب کرد؟ پاسخش در قران است؛ سوره سبا آیه 47 خداوند می گوید: ای پیامبر! به مردم بگو مزدی که من به عنوان رسالت خودم می گویم به نفع شماست. منفعت این مزد برای شماست نه من. یعنی مودت اهل بیت به داد مردم می رسد.

سلمان از پیامبر نقل می کند که محبت دختر من فاطمه زهرا باعث می شود که هنگام مرگ، عذاب و سکرات موت از شما برداشته شود. این یکی از همان منافعی است که در قران آمده است.

روزی فردی از پیامبر پرسید اینهایی که خداوند مودتشان را در قرآن «واجب» کرده، کیستند؟ پیامبر فرمود ذی القربی علی ، فاطمه ، حسنین و 9 نفر از فرزندان حسین (ع) هستند. جالب آنکه پیامبر در جواب سائل که مودت را واجب می دانست، نکته ای نفرمودند و با سکوت خود تایید فرمودند. منبع این روایت، کتاب های اهل سنت است.

حالا فرق محبت و مودت چیست؟ علاقه مقطعی و موقت را محبت می گویند، اما علاقه شدید و دائمی را مودت می گویند. قرآن از ما همین مودت را خواسته است.

درباره مودت به اهل بیت روایت بسیار داریم. من دو روایت را از منابع اهل سنت می گویم. روایت اول از کنز العمال جلد 16 ، پیامبر فرمود فرزندانتان را با سه خصلت تربیت کنید، محبت پیامبر، محبت اهل بیت و قرائت قرآن. در خانواده های ما فرزندان با سه ویژگی دیگر تربیت می شوند. تسلط بر کامپیوتر ، تسلط بر زبان انگلیسی و سوم علم زدگی شدید ! آن وقت می گویند چرا فرزند ما بزرگ شده و نماز نمی خواند؟ چون طوری که پیامبر گفته تربیت نکردید. من نمی گویم بچه کامپیوتر یاد نگیرد ، من نمی گویم بچه زبان انگلیسی یاد نگیرد ، نمی گویم بچه دانشگاه نرود اما شما یک سازه محکم در فرزندت بنا کن بعد هرچه می خواهی در آن بریز. آن وقت او خودش چیز بد را پس می زند.

روایت دوم در منابع اهل سنت این است: «یک روز محبت ورزیدن به پیامبر اکرم (ع) از یک سال عبادت برتر است. کسی که با این محبت از دنیا برود داخل بهشت می شود.» من از کافی و بحارالانوار روایت نگفتم. از کتب اهل سنت می گویم. ما نتیجه میگیریم مودت اهل بیت واجب است، چون قرآن گفته است.

 حالا باید بگوییم مصادیق مودت چیست؟ 1- اطاعت از این بزرگواران. یعنی تسلیم حضرات معصومین باشیم. 2- زیارت کردن ائمه اطهار. 3- احترام به سادات 4- شریک غم و شادی بودن.

حضرت صادق فرمودند: شیعیان با ما ارتباط دارند، با شادی ما شاد هستند و در غم و غصه ما محزون. اینها مصادیق مودت است.

حالا می گوییم یابن رسوال الله، چند روز عزاداری کردیم بس است! امام صادق فرمود: والله شیعیان ما همان مومنون قران هستند و زیاد و طولانی برای ما عزاداری می کنند. امام زمان نیز فرمود هر صبح و عصر برای سیدالشهدا گریه می کنم.

چه کسی می گوید عزای امام حسین مستحب است و نماز اول وقت واجب؟ آشنای با قران نیست. نماز واجب، نماز اول وقت مستحب. عزاداری سیدالشهدا طبق آیه مستند قران، از مصادیق مودت به اهل بیت و واجب است.  بازی در نیاورید! یک عده می خواهند عزادای سیدالشهدا را به بهانه نماز تعطیل کنند. البته ما همیشه نماز اول وقت را رعایت می کنیم.

امام حسین در آخرین لحظات به فرزندشان گفتند که به شیعیان من بگو پدر مرا غریب و عطشان کشتند برایش ندبه کنید و اشک بریزید. پس عزاداری دستور امام معصوم است.

فایل صوتی سخنرانی

  

 

فایل های صوتی مداحی دلنشین حاج حسن خلج

قسمت اول - روضه

دریافت

قسمت دوم- روضه


دریافت

قسمت سوم- زمینه


دریافت

قسمت چهارم- نوحه


دریافت


قسمت پنجم- واحد


دریافت

قسمت ششم-شور


دریافت


قسمت هفتم- شور و اذان


دریافت


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
9
17
امام حسین وسط جنگ هم نماز اول وقت رو رها نکردن
امام حسین به خاطر نماز قیام کردن
واقعا ثر مورد این آقا من صحبتی ندارم
پاسخ ها
فرید
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
برادر من اقای ناشناسی که جاهلانه این پیامو گذاشتید، خواهشا لطفا از شما درخواست میکنم اول سخنرانی رو کامل گوش بدید بعد اینطور قضاوت کنید و نظر بدید...
خواهش کردم اول گوش بدید بعد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
ایشون نفرمودن کسی که می گوید نماز اول وقت واجب و عزاداری سیدالشهدا مستحب است، از قرآن خبر ندارد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
5
13
من فایل صوتی را گوش ندادم ولی واقعا این جملات با آنچه ما از دین اسلام وتشیع می شناسیم منافات دارد.
اگر جمله ایشان معنی کلی داشته باشد درست است به این معنی که مودت جزء واجبات است آری کاملا درست است ودر کنار نماز واجب قرار دارد بلکه متضمن قبولی آن . ونماز اول وقت مستحب. که این معنا فرق دارد. شما برا ی هر واجبی وقتی دارید ووقت افضل ان مستحب.
اما اگر قرار باشد هم اقامه نماز باشد هم عزا یقینا افضلیت با نماز است.چون نماز ارتباط با معبود است وعزای برحسین(ع) زمینه سازی برای وصول به معبود.
علاوه بر نقل مشهور نماز ظهر عاشورای ابی عبدالله(ع) در میانه جنگ از حضرت سجاد(ع)نقل شده حضرت زینب در شام عاشورا نماز شب خود(که یک امر مستحبی است) را نشسته ادا کرد که نشان دهنده اوج اهمیت دادن این خاندان به امر نماز چه مستحبی وچه واجب آن است.اگر عزا آنقدر وجوب دارد که نماز را بخاطر آن تاخیر بیندازیم حضرت زینب (ع)که امام سجاد در وصفشان لقب عقیله بنی هاشم وعالمه غیر معلمه وفهیمه غیر مفهمه دادند ویقینا از ایشان عالمتر بودند امر واجب را رها نمی کردند وامر مستحب را بچسبند آنهم در آن وقت وزمان که جنازه غرق بخون برادر ودیگر شهدا را میبینند ونیمه سوخته خیام وآوارگی واسارت ورنج ومصیبت تازه رسیده را.
در ضمن مگر ایشان نشنیده اند که در اذان واقامه نماز حداقل روزی بیست بار حی العلی خیر العمل سر می دهیم وفرق نماز ما با اهل سنت در همین عبارت است!
اینکه ایشان می گویند شعاری است که به تازگی باب شده وتاریخ آنهم بیش چند سال نیست(((شعار مجعول حی العلی العزا)))!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| France
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
عزای بر امام (ع) آن زمان واجب نبود چون اصل آیه قرآن زیر پا گذاشته شد ولی نماز اول وقت و مستحبی نشان این بود که این افراد نمازشان را هم درست به جا نمی آورند و دست آنها را برای خلق رو کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
مگه آقای کریمی و خلج عالم دینی هستن؟
هر کس هر چی گفت رو باید شما قبول کنی؟
من کاری ندارم منظور ایشون چی بوده
ولی ایشون این عبارت رو بیان کردن که ((کسی که می گوید نماز اول وقت واجب و عزاداری سیدالشهدا مستحب است، از قرآن خبر ندارد))
شما به من جواب بدید
امام حسینی که به خاطر نماز قیام کرد راضیه که شما به جای نماز اول وقت عزاداری کنی؟؟؟؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
10
16
آقایون اول مطلب را بخوانید بعد نظر دهید. حرفشان کاملا درست و دقیق است. خدا حفظشون کنه.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
3
12
من فقط اینو میدونم زمانی که صدای اذان بلند میشه اقامه ی عزا دیگر معنی ندارد.
خداروشکر مداحان بزرگ ما خیلی خیلی رعایت میکنند...
بابی انت و امی یا حسین(ع)
پاسخ ها
ناشناس
| France
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
حرف شما اشتباه هست.هم آقای خلج و هم آقای کریمی در این خصوص نظر مشابه با آقای علوی رو دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
لطفا اول سخنرانی رو گوش کنید بعد نظر بدید...
رضا
| Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
شما از کجا اینو فقط میدونی ، دلت میگه یا ل
بر اساس تحصیلات و مطالعات مذهبی و دینیتون استناد میکنی به سندی.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
6
8
آقای ناشناس عزیز بنده مداح بزرگ را حاج سعید و حاج منصور میدونم...این سخنان آقایان جایگاه نماز را نباید سبک کند...اینها بازی نیست...عزای سیدالشهدا را هیچکس نمیتواند از ما بگیرد...اما باید تعصب را کنار بگذاریم که در صورت تقارن این دو حق با نماز است...همین و دیگر هیچ...یاحق...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
اقا جون من ایشون نگفتن که نمازنخونید گفتن نماز اول وقت مستحب است اما اقامه ی عزا برای سید الشهدا علیه السلام طبق ایات و روایات واجب به شمار میرود....
والسلام
اول سخنرانی رو گوش کنید بعد نظر بدید لطفا
محسن
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
پيشي قرار دادن حضرت امام حسين بر خداوند گناه است. حتي با توجه به شان و مقام والاي آن حضرت.
خداوند در همه حال و همه وقت در اولويت قرار دارد.
منطقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
10
8
آقایون مخالف!
4تا نکته میگم بگید کدومش اشتباه است؛
نکته اول: نماز واجب است
نکته دوم: نماز اول وقت مستحب است
نکته سوم: عزاداری برای امام حسین از مصادیق مودت به اهل بیت است.
نکته چهارم:مودت به اهل بیت طبق آیه قرآن واجب است.

حرف استاد علوی همین است.
کدام یک از این 4 نکته اشتباه است؟!
بی حساب حرف نزنید لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
احسنت ، مخاطب ایشون هم همین افراد مخالف با سطحی نگریشون بود دیگه وگرنه منظور از بازی در نیارین منچ نبوده که ، نظرات مخالفین رو بخونی میفهمی دارن بازی در میارن دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
صوفیا یه منطقی دارن شبیه منطق شما
میگن در باز است،‌ باز هم پرنده است،‌ پس در پرنده است!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
حالا کسی نگفت عزاداری را تعطیل کنید نماز اول وقت را بخوانید بعد به عزاداری ادامه دهید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
2
6
بنام خدا ما هم همین رو میدونیم که امام حسین در بهبوهه جنگ و نبرد نمازشان را در میدان نبرد خواندند. در ضمن در یزد ما در طول سال تقریبا هر شب در هر محله ای روضه ای برپاست و من هم یکی از مشتریان پرو پا قرص مجالس امام حسین هستم . تا حالا ندیدم کسی این حرف رو زده باشه و اینجور مقایسه ای بین نماز و روضه امام حسین قایل شده باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
خدا شاهده ما هم تا حالا نشنیدیم
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
0
سخنرانی قابل دانلود نیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
8
3
به جای ایراد گرفتن از بیانات عالم گرامی و باسواد سطح آگاهی خود را بالاتر ببرید و یا لا اقل متن را درست بخوانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
جالبه که شما خودت رو عالم میدونی و این همه منتقد رو جاهل
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
3
4
کی گفته نماز اول وقت با عزای امام حسین منافات دارد؟
کی گفته با نماز اول وقت عزای امام حسین تعطیل می شود؟
آیا این یک مغلطه نیست؟
من وقت ندارم سخنرانی را گوش بدم
ولی مطالب نوشته شده صحیح نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
شما که وقت ندارین لطفا نظر ندید...
اول گوش کنید کامل بعد حرف بزنید
سید روح اله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
1
6
من میدونم هم میشه نماز اول وقت خواند هم عزاداری کرد ولی در صورت تداخل اولویت نماز اول وقت است.
ایا نمیشود ادامه عزاداری را به بعد نماز موکول کرد؟
پاسخ ها
فرید
| Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
ببینم شما تو ماه رمضان هم تا اذان مغرب رو میگن اول نماز جماعت میخونید یا اول لقمه میگیرید؟!!!!
ایا نمیشود خوردن را به بعد از نماز موکول کرد؟؟؟
تیله شیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
4
7
اول سوالی که در قیامت از انسان سوال میشه نماز است نه عزاداری هر چیز به جای خویش نکوست حاج آقا شما مبلغ دین هستید
پاسخ ها
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
واقعا برای این حاج آقا متاسفم
هر کس که میخواد باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
2
1
اقایونی که نظر دادین اول نماز اول وقت بخونیم ببینم تو ماه رمضان هم موقع اذان مغرب اول میرید نماز جماعت بعد میخورید یا اول میخورید بعد نماز؟؟؟؟
یعنی ارزش عزای سیدالشهدا که طبق ایه ی مودت واجب هست رو کمتر از خوردن و شکم میدونید...
دوستان نماز یه زمانی داره که اول وقت خیلی بهتره اما اقامه ی عزا واجب تر هستش
بعدشم حاج اقا اخر صحبتش میگن که ما هر ساله نماز رو اقامه میکنیم ولی این نکته رو متذکر شدن که بدانیم انچه را که نمیدانیم
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
اگه از گرسنگی در حال مووووت نباشیم اول نماز میخونیم. ضمنا ظهر عاشورا و غیر ظهر عاشورا هم اگه کار اورژانسی نداشته باشیم مطمئنا اول نماز می خونیم.شما هم سفارش میکنم اول نمازتان را بخوانید.مثل خود امام حسین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
دو تا مطلب
اول اینکه اونایی که مقیدن نمازشون رو میخونن
دوما خدامند خودش به بندگانش این اجازه رو داده
بهتره قبل از افطار باشه ولی اگر کسی توانش رو نداشت اشکالی نداره بعد از افطار بخونه
1001
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
من به نوبه خودم اول نماز جماعت در اول وقت رو میخونم بعد به افطار و خوردن میرسم.
حالا گاهی ممکنه سریع بین نماز یا حتی بعد اذان یه لیوان آبجوش یا شربت یا خرمایی چیزی هم به نمازگزاران بدن،اشکالی نداره میخورم.
در عزای اهل بیت علیهم السلام هم امثال محرم و صفر اولویت رو به نماز اول وقت قرار میدم حالا ممکنه در بین دو نماز اقامه عزای مختصری باشه اشکالی نیست اما اینکه اول عزاداری بکنیم تموم که شد حالا به نماز برسیم این اشکال دارد.
اگه قرار باشه به صورتی که این آقا فرموده عمل بشه ماشالله در خیلی جاها اقامه عزا در زمانهای مختلف انجام میشه حالا اگه قرار باشه اول به اقامه عزا پرداخته بشه از نیمه شب شرعی هم میگذره و نماز...
نبي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
0
7
سلام دوستان، اگر دقت كرده باشيد امام حسين (ع) نماز را كه در روز عاشورا به پا ميكردند ميدانستند موقع شهادت نزديك است و اقامه نماز را انجام دادند و اين نشان از اين دارد كه شيعيان من بدانند كه نماز واجب است و بخاطر اين دين و نماز من به شهادت رسيدم و افضل عبادت در راه دين، شهادت در راه نماز است و ما در روز عاشورا بر اين نكته پافشاري داريم كه مردم بدانيد كه امام حسين (ع) شهادتش براي حفظ دين خدا بود و حاج آقا علوي كه از سادات جليل القدر ميباشند و ايشان به قرآن استناد كرده اند و عزاداري امام حسين (ع) نيز افضل عبادات ميباشد و گول حرفهاي وهابيت و شبكه هاي به ظاهر شيعي را نخوريد و بدانيد قرآن فرموده و پيامبر نيز فرمود كه نزد شما قرآن و اهل بيتم را ميگذارم و به آن چنگ زنيد تا رستگار شويد . دوستان خواهش ميكنم كه با بحثهاي بيمورد و لجبازي بي جهت و بدون مدرك جواب يكديگر را ندهيد. والسلام
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
0
7
با سلام
سوال اینجاست گه آیا واقعا نمی توان عزاداری امام حسین را 10 دقیقه عقب انداخت و نماز اول وقت را به جا آورد
چطور امام حسین علیه السلام توانستند در میانه میدان و در بحبوحه جنگ نماز را اقامه بکنند اما ما بعنوان عزادار ایشان نمی توانیم تنها 10 دقیقه از عزاداری برای ایشان را به تاخیر بیندازیم و اگر اینکار را بکنیم از مودت به ائمه خارج می شویم؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
ای خدا خیرت بده
امیری حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
0
4
با سلام خدمت همه رفقا
من سخنرانی را کامل گوش کردم و متن عقیق رو هم چند بار خواندم و با اصل سخنرانی انطباق دادم
اشکال کار در برداشت عقیق در انتخاب واژگان است که مطلب را کج رسانده است که برای یک خبرگزاری دینی این کار درست نیست :

اقای علوی ابتدا ثابت می کنند که اقامه عزا برای امام حسین و اهل بیت ع واجب است .
سپس می گویند اگر در وسط این اقامه عزا به وقت شرعی نماز رسیدیم ، و عزاداری را ادامه دادیم و نماز را با چند دقیقه تاخیر خواندیم اشکال ندارد .

کما اینکه ایشان در سخنرانی بیان داشته اند که ما در جلسه خود نماز اول وقت را می خوانیم .
بنده نیز بارها در جلسات مسجد امیر شرکت کردم که مثلا در وقتی مادحین اهل بیت در سینه زنی به شور می رسند گاهی چند دقیقه اخر سینه زنی با شور تداخل می کند و بلافاصله بعد از اتمام سینه زنی نماز جماعت برگزار می شود .

لذا دوستان اولا یه طرفه به قاضی نروند و ثانیا از ادبیات ناصحیح استفاده نکنید نسبت به این سید اولاد پیامبر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
دوست عزیز همه مثل شما که بررسی نمیکنن
خیلی هم منتظر آتو هستن که بگن فلانی مجوزداده نماز رو بیخیال شیم و سینه زنی کنیم
شما به اینجاش فکر نمیکنید که خیلی جاها این سنت میشه و کم کم....
1001
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
من از سرعت اینترنت پایین استفاده میکنم و نمیتونم گوش بدم. اگه واقعا به این صورت بوده حرف ایشون.بله،گر در وسط اقامه عزا به وقت شرعی نماز رسیدیم ، و عزاداری را ادامه دادیم و نماز را با چند دقیقه تاخیر خواندیم اشکال ندارد.
دوستان در عقیق باید "باید" مطلبی را در خصوص اصلاحیه این مطلب انتشار دهند.تا اذهان عمومی برداشت اشتباهی در خصوص این سید نکند.
یا علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
0
2
ایا میتوان اصول دین را فدای فروع دین کرد؟
پاسخ ها
خادم
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
اصلا تو بیا اصول و فروع دین را نام ببر، ببینم بلدی ؟
آقای ناشناس
نبي
| Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
سلام ، بنده خدا امام حسين (ع) خود اصل دينه ، كه ميگه اگر با كشتن من دين جدم رسول خدا احيا ميشود، پس اي شمشيرها مرا دريابيد. عزيز من شما چه اصراري داريد عزاداري را به حاشيه ببريد، فكر ميكنم همينكه ناشناس هستين خود فرع دين است ، باور نداري ؟ باور كن تو سر سفره پدرت بزرگ شدي و نون حلال خوردي . دوستار شما نبي
امیری حسین
| Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
سلام ناشناس
اولا به این صورت اصل و فرعی فدای هم نمی شود
ثانیا تا اونجایی که ما خوندیم و شنیدیم درمکتب حقه تشیع و در اسلام ناب امامت از اصول است و نماز از فروع دین

شما را ارجاع می دهم به رساله عملیه مرجعتون که در اولین مسئله فرموده است در اصول تقلید جایز نیست و با ید به انها اعتقاد داشت
یا علی مدد
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
1
6
دوستانی که میگید شما سخنرانی رو گوش ندادید
ایشون این عبارت رو نگفتن:نماز واجب، نماز اول وقت مستحب. عزاداری سیدالشهدا طبق آیه مستند قران، از مصادیق مودت به اهل بیت و واجب است.
حال شما از این چه برداشتی میکنید؟؟
غیر از اینکهعزاداری واجب پس سینه زنی میکنیم و نماز اول وقت مستحب است بعدش میخونیم
غیر از این است؟
امام حسین این رو از ما خواستن؟
امام حسین قیام کردن که ما عزاداری کنیم؟؟
1001
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
0
0
اگر در وسط اقامه عزا به وقت شرعی نماز رسیدیم ، و عزاداری را ادامه دادیم و نماز را با چند دقیقه تاخیر خواندیم اشکال ندارد.اما اگر کلا نماز اول وقت رو کنار بذاریم،اقامه عزا که کردیم بعد به نماز برسیم به این اشکال وارد است
ابوذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
0
0
بسمه تعالی. اول اینکه چه اصراری هست که اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در تقابل و تزاحم باا اقامه نماز اول وقت نشان داده شود؟ مگر خیلی از جاها بلکه در اکثر جاهادر سال های اخیر دروقت اذان ، نماز اقامه نمی شود؟ بدون اینکه خللی به مراسم عزاداری وارد شود؟
دوم اینکه برای نشان دادن اهمیت یک موضوع ، صحیح نیست که از اهمیت موضوع دیگری کاسته شود
سوم اینکه به فرض هم که فرمایشات ایشان درست باشد لزومی ندارد بفرمایند:"... هرکس چنین باشد از قرآن خبر ندارد" .حکم های کلی و سلبی صادر کردن موجب دفع می شود آن هم نه دفع کافرو منافق بلکه دفع شیعیانی که با ما اختلاف نظر اندکی دارند.
چهارم اینکه خداوند همه را به راه راست هدایت کند البته اگر طالب هدایت باشند...
ابوذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
0
2
بسمه تعالی. اول اینکه چه اصراری هست که اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در تقابل و تزاحم باا اقامه نماز اول وقت نشان داده شود؟ مگر خیلی از جاها بلکه در اکثر جاهادر سال های اخیر دروقت اذان ، نماز اقامه نمی شود؟ بدون اینکه خللی به مراسم عزاداری وارد شود؟
دوم اینکه برای نشان دادن اهمیت یک موضوع ، صحیح نیست که از اهمیت موضوع دیگری کاسته شود
سوم اینکه به فرض هم که فرمایشات ایشان درست باشد لزومی ندارد بفرمایند:"... هرکس چنین باشد از قرآن خبر ندارد" .حکم های کلی و سلبی صادر کردن موجب دفع می شود آن هم نه دفع کافرو منافق بلکه دفع شیعیانی که با ما اختلاف نظر اندکی دارند.
چهارم اینکه خداوند همه را به راه راست هدایت کند البته اگر طالب هدایت باشند...
ابوذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
0
0
بسمه تعالی. اول اینکه چه اصراری هست که اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در تقابل و تزاحم باا اقامه نماز اول وقت نشان داده شود؟ مگر خیلی از جاها بلکه در اکثر جاهادر سال های اخیر دروقت اذان ، نماز اقامه نمی شود؟ بدون اینکه خللی به مراسم عزاداری وارد شود؟
دوم اینکه برای نشان دادن اهمیت یک موضوع ، صحیح نیست که از اهمیت موضوع دیگری کاسته شود
سوم اینکه به فرض هم که فرمایشات ایشان درست باشد لزومی ندارد بفرمایند:"... هرکس چنین باشد از قرآن خبر ندارد" .حکم های کلی و سلبی صادر کردن موجب دفع می شود آن هم نه دفع کافرو منافق بلکه دفع شیعیانی که با ما اختلاف نظر اندکی دارند.
چهارم اینکه خداوند همه را به راه راست هدایت کند البته اگر طالب هدایت باشند...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
0
1
نماز............نماز................نماز...............
ابوذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
0
0
بسمه تعالی. اول اینکه چه اصراری هست که اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در تقابل و تزاحم باا اقامه نماز اول وقت نشان داده شود؟ مگر خیلی از جاها بلکه در اکثر جاهادر سال های اخیر دروقت اذان ، نماز اقامه نمی شود؟ بدون اینکه خللی به مراسم عزاداری وارد شود؟
دوم اینکه برای نشان دادن اهمیت یک موضوع ، صحیح نیست که از اهمیت موضوع دیگری کاسته شود
سوم اینکه به فرض هم که فرمایشات ایشان درست باشد لزومی ندارد بفرمایند:"... هرکس چنین باشد از قرآن خبر ندارد" .حکم های کلی و سلبی صادر کردن موجب دفع می شود آن هم نه دفع کافرو منافق بلکه دفع شیعیانی که با ما اختلاف نظر اندکی دارند.
چهارم اینکه خداوند همه را به راه راست هدایت کند البته اگر طالب هدایت باشند...
ابوذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
0
0
بسمه تعالی. اول اینکه چه اصراری هست که اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در تقابل و تزاحم باا اقامه نماز اول وقت نشان داده شود؟ مگر خیلی از جاها بلکه در اکثر جاهادر سال های اخیر دروقت اذان ، نماز اقامه نمی شود؟ بدون اینکه خللی به مراسم عزاداری وارد شود؟
دوم اینکه برای نشان دادن اهمیت یک موضوع ، صحیح نیست که از اهمیت موضوع دیگری کاسته شود
سوم اینکه به فرض هم که فرمایشات ایشان درست باشد لزومی ندارد بفرمایند:"... هرکس چنین باشد از قرآن خبر ندارد" .حکم های کلی و سلبی صادر کردن موجب دفع می شود آن هم نه دفع کافرو منافق بلکه دفع شیعیانی که با ما اختلاف نظر اندکی دارند.
چهارم اینکه خداوند همه را به راه راست هدایت کند البته اگر طالب هدایت باشند...
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
0
1
نظر بنده به مدیران و مسئولان سایت عقیق
لطفا ایم مسئله رو از مراجع مخصوصا حضرت اقا بپرسید و اینجا قرار بدید تا همه روشن بشن
ابوذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
0
0
بسمه تعالی. اول اینکه چه اصراری هست که اقامه عزای سیدالشهدا (ع) در تقابل و تزاحم باا اقامه نماز اول وقت نشان داده شود؟ مگر خیلی از جاها بلکه در اکثر جاهادر سال های اخیر دروقت اذان ، نماز اقامه نمی شود؟ بدون اینکه خللی به مراسم عزاداری وارد شود؟
دوم اینکه برای نشان دادن اهمیت یک موضوع ، صحیح نیست که از اهمیت موضوع دیگری کاسته شود
سوم اینکه به فرض هم که فرمایشات ایشان درست باشد لزومی ندارد بفرمایند:"... هرکس چنین باشد از قرآن خبر ندارد" .حکم های کلی و سلبی صادر کردن موجب دفع می شود آن هم نه دفع کافرو منافق بلکه دفع شیعیانی که با ما اختلاف نظر اندکی دارند.
چهارم اینکه خداوند همه را به راه راست هدایت کند البته اگر طالب هدایت باشند...
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
3
1
با سلام و ادب
به سخنران محترم و موافقان نظر ایشان عرض میکنم:
درست است که محبت و مودت به اهل بیت علیهم السلام واجب است اما طبق کدام روایت و طبق چه استدلالی عزاداری واجب است.
ضمنا اگر قرار باشد عزاداری از مصادیق محبت باشد قبل از آن نماز اول وقت از مصادیق محبت است زیرا که محب به آن چیزی عشق میورزد که محبوب عشق میورزد و چه زیبا سید شهدا علیه السلام فرمود که من به نماز عشق میورزم
برادران عزیز اسلام روایات را باید با روایت یقینی دیگر و آیات قرآن و عقلانیت واقعی تفسیر کرد نه عقل شخصی خود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
0
0
با سلام خدمت عزیزان منتقد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
0
0
با سلام خدمت عزیزان منتقد
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
0
0
سلام
نماز واجب
اول وقت مستحب
عزا داری مستحب
هیچ جایی نیامده که عزا داری واجب است چه بسا نماز اول وقت افضل بر عزا داری است کسانی که دوس دارند بحث کنند اشخاصی هستند که معمولا اصلا به نماز اول وقت اهمیت نمیدن نیاز به جواب نیست یه نگاهی به نمازی کنند که در چه موقعی میخوانند
امام صادق فرمودند: اگر میخواهید شیعیان ما را بشناسید آنهارا هنگام نماز اول وقت امتحان کنید که چگونه از آن محافظت میکنند
حالا دوستان بزرگوار از امام صادق پیشی میگیرند؟؟؟
در موقع ارتباط با خدا ارتباط با بندهای خدا را قطع کنید امام حسین خودشو وقف امام حسین کرد آمد که خدا را به ما بشناساند حالا ما دوستان کاسه داغ تر از آش شدیم؟ من خودم بچه جلسه ای هستم واهل نماز اول وقت سفارش میکنم که ((راه)) امام حسین رو در پیش بگیرید به موقع سینه زنی از امام حسین بخواهیم که کمکون کنه پا رو نفسمون بذاریم تا رزاق رو از مرزوق بشناسیم
به امید روزی که امام زمان روضه جدش رو بخونه و ما عزا داری کنیم.. من الله توفیق..
یزدانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
0
0
امام حسین ع در ظهر عاشورا اینگونه خود را معرفی کرد
من سبط مصطفایم فرزند مرتضایم
با بهترین عزیزان در دشت کربلایم
من عاشق نمازم با آنکه در جهادم
در زیر تیر دشمن در سجده و قیامم

یک نکته مهم
پاسخ به کسانی که عزاداری امام حسین ع را مقدم بر نماز اول وقت می دانند

اگر بعد از اذان خواندن نماز را به تاخیرانداختی و مرگ تو فرا رسید آیا قضای نماز بر تو واجب است یا عزاداری امام حسین ع خداوند به فرزند ارشد تو نماز قضای تو را تکلیف نموده یا عزاداری امام حسین ع را فقط چیزی که مورد اهمیت است اینه که واجبات ما با داشتن حب اهلبیت عصمت و طهارت مورد قبول قرار می گیرد وعزاداری بعد از خواندن نماز از بهترین و با فضیلترین اعمال است خواندن نماز مقدم بر هر کار خیر دیگری می باشد واگر تا صبح عزاداری کنی و نزدیک اذان خواب بر تو غلبه کند و نمازت قضا شود به تکلیف خود عمل نکرده ای و عزاداری جای نماز را نمی گیرد
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
0
0
امام جعفرصادق درآخرین لحظات حیات مبارک خویش فرمودند نماز راسبک نشمارید وگرنه به شفاعت ما نمیرسید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین