عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۶۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۲:۲۶
مسوول ستاد خراسان رضوی در بازسازی عتبات عالیات گفت: نصب 16 هزار خشت طلا در ایوانهای حرمهای مطهر حضرت امام موسی بن جعفر(ع) و حضرت امام جواد(ع) در کاظمین آغاز شد.
عقیق: ˈجعفر دهنویˈ در گفت و گویی افزود: ساخت خشتهای طلا برای مطلا نمودن سه ایوان باب القبله، باب القریش و باب المراد در حرمهای مطهر از چند ماه پیش در استان خراسان رضوی آغاز شده است.

وی اظهار داشت: از کل 16 هزار خشت، هشت هزار خشت در ایوان باب القبله نصب می شود و در هر یک از دو ایوان باب القریش و باب المراد نیز چهار هزار خشت بکار می رود.

مسوول ستاد خراسان رضوی در بازسازی عتبات عالیات گفت: طلای مورد نیاز این طرح از محل نذورات حرمهای مطهر و طلای جمع آوری شده توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات تامین می شود.

وی افزود: هزینه ساخت هر خشت طلا نیز که حدود سه میلیون ریال و در مجموع 48 میلیارد ریال برآورد شده، از طریق جمع آوری کمکها و مشارکت مردمی در استان خراسان رضوی تامین می شود.

دهنوی اظهار داشت: سهمیه هر شهرستان این استان برای تامین هزینه خشتهای طلا مشخص شده که 50 درصد آن به مشهد و 50 درصد دیگر آن به سایر شهرستانها اختصاص دارد.

وی در ادامه گفت: طراحی برای ساخت صحن امام رضا(ع) در ایوان باب المراد حرم مطهر حضرت امام موسی بن جعفر(ع) نیز با وسعت 14 هزار مترمربع توسط استان خراسان رضوی انجام می شود.

او با بیان اینکه اجرای این پروژه 600 میلیارد ریال هزینه دربر دارد افزود: بخشی از مبلغ نیز توسط استان خراسان رضوی تامین می شود.

وی اظهار امیدواری کرد اجرای این پروژه اوایل آذر ماه امسال آغاز شود.

منبع:ایرنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین