عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۵۸۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۹
کشیش‎های مسیحی در میان هزاران شیعه عزادار
مراسم سوگواری عاشورای سید و سالار شهیدان روز گذشته در نیجریه با حضور رهبر جماعت اسلامی این کشور و هزاران نفر از شیعیان و عاشقان امام حسین(ع) برگزار شد. در این مراسم نه تنها مسلمانان بلکه بسیاری از مسیحیان و کشیش‎ها نیز حضور داشتند.
عقیق: هزاران نفر از شیعیان و محبان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در نیجریه همراه با سایر مسلمانان سراسر جهان٬ در روز عاشورا به سوگ نشستند و دستان عزا را به سینه‎ها کوبیدند.

 پنجشنبه 23 آبان مصادف با عاشورای حسینی ـ خرد و کلان٬ زن و مرد٬ پیر و جوان در خیمه گاه ها بر مصیبت ارباب بی کفن گریستند.

آنچه بیشتر به چشم می‎آمد٬ حضور مسیحیان و کشیش‎ها در مراسم عزای حسین بن علی(ع) بود که نشان می‎دهد عشق به خاندان حضرت حیدر(ع) مختص یک مذهب خاص نیست بلکه همه عالم بر مصیبتش مو پریشان کرده و گریبان پاره می‎کنند.

دسته های عزاداری نیز به راه بود و مردم نیجریه در خیابان های شهر "زاریا" عاشقانه قدم برمی‏داشتند و ندای "لبیک یا حسین(ع)" سر می‎دادند.

رهبر جماعت اسلامی نیجریه در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: امام حسین(ع) فقط شهید نشد بلکه اقدامات ایشان در سرزمین کربلا تا ابد موجب زنده و ماندگار ماندن این شخصیت والا در ذهن و قلب انسان‌‎ها شد.

آیت الله شیخ «ابراهیم زکزاکی» در ادامه تاکید کرد: دشمنان می‎خواستند پیام پیامبر اسلام(ص) را از بین ببرند. اما در روز عاشورا تلاش شد از این امر جلوگیری شود.

یک کشیش مسیحی نیز در این مراسم اظهار داشت: من یک روحانی و انسانی صلح دوست هستم. علت حضور من در این مراسم آن است که در این روز فردی کشته شد که علیه ظلم قیام کرد و عزاداران امروز نیز در اعتراض به ظلم این مراسم را برگزار می‎کنند.


منبع:ابنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین