عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۰
عصر عاشورا با حضور هزاران نفر از مردم عزادار
مراسم عزاداری و خیمه سوزان عصر عاشورا با حضور هزاران سیاهپوش حسینی ، در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد. در این مراسم پس از سخنرانی حجت الاسلام ابوترابی ، حاج محمد کمیل همراه با گروه سنج و دمام به نوحه خوانی پرداخت.

عقیق: مراسم عزاداری و خیمه سوزان عصر عاشورا با حضور هزاران سیاهپوش حسینی ، در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد. در این مراسم پس از سخنرانی حجت الاسلام ابوترابی ، حاج محمد کمیل همراه با گروه سنج و دمام به نوحه خوانی پرداخت.

به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام سید محمد حسین ابوترابی
  در سخنانی با اشاره به نقش عزاداری ها  و سینه زنی های سنتی در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی ، همه تلاش ها و مجاهدت های حضرت سیدالشهدا(ع) را در راستای برقراری احکام الهی در جامعه دانست.

در ادامه بخش هایی از سخنان حجت الاسلام ابوترابی را می خوانید:


* مهم ترین درس قیام عاشورازیر بار ذلت نرفتن بود. اینکه حضرت ابا عبدالله بارها بر این نکته تاکید می کردند که برای امر به  معروف و نهی از مکر قیام کرده اند به همین خاطر بود.

* امام حسین (ع) معتقد بودند حکومت بر جامعه مسلمین شایسته ولی برگزیده خداست نه کسی مثل یزید که فسق علنی داشت.

* حضرت دیدند احکام و حدود الهی در جامعه اسلامی رو به فراموشی گذاشته و جامعه در حال تهی شدن از اساس دین است این بود که سکوت در برابر چنین شرایطی را جایز ندانستند.

*امام راحل نیز با تاسی به همین الگوی عظیم پایه گذار انقلاب شکوهمند اسلامی شدند.

* شما مردم بارها در طول تاریخ وفاداری خود به راه و رسم سیدالشهدا را اثبات کرده اید. شما هم در برابر استبداد داخلی طاغوت هم در مقابل استعمار خارجی ایستادگی و مقاومت کرده اید و مزد آن هم همین عزتی است که ملت ایران در دنیا پیدا کرده است.

* خوهران و برادران عزیر این را بدانید تاوقتی قدردان نعمت ولایت فقیه و مطیع این ودیعه الهی باشید این عزت و موفقیت ها روز افزون خواهد بود.

* از درسهای دیگری که واقعه عاشورا داشت ، درس عفت  پاکدامنی است. خواهران عزیز جامعه ما با همین عفت و و حجاب زینب گونه خود سد محکمی در برابر نقشه های شوم دشمنان برای به فساد کشاندن جامعه ما بوده اند.







































ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سید علی
|
UNITED STATES
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
6
حاج محمد کمیل کارش درسته/خدا نفسشو برامون نگه داره
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
0
5
خدا به نفس حاج محمد کمیل برکت بده
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
0
2
دمتون گرم فقط ای کاش بیشتر عکس میزاشتید .
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین