عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۵۰۵
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۶
امـیرالمـؤمـنین(ع) به برادرش عـقـیل که عالم به انساب عرب بود و زن و مرد عرب را مى شناخت فرمود: زنى برایم در نظر بگـیر که فـرزند و نواده شجاعان باشد تا از او پسرى شجاع و دلاور نصیبم گردد.
عقیق: در کتـاب"عـمـده" سید داودى آمـده است که امـیرالمـؤمـنین(ع) به برادرش عـقـیل که عالم به انساب عرب بود و زن و مرد عرب را مى شناخت فرمود: زنى برایم در نظر بگـیر که فـرزند و نواده شجاعان باشد تا از او پسرى شجاع و دلاور نصیبم گردد.

عـقـیل عـرض کرد: چـرا از فـاطمـه دختر حزام بن خالد کلابیه غافلى که در میان عرب از پـدران او شجاعـتـر و نیرومـندتر وجود ندارد چنانکه درباره پدران او لبید در برابر نعمان منذر پادشاه حیره مى گوید:

نحن بنو ام البنین الاربعة    
                                   و نحن خیر عامر بن صعصعة
الضاربون الهام وسط المجمعة

((یعنى ما فرزندان ام البنین چهارگانه ایم و ما بهترین مردان عامر بن صعصعه ایم که در وسط اجتماع دشمن شمشیرهایمان را بر فرق دشمنان وارد مى کنیم.))

و هیچکس ادعاى او را رد نکرده است و ملاعب الاسنه از قبیله اوست که در عرب اشجع از او دیده نشده است و طفیل فارس قرزل و فرزندش عامر مزنوق از این قبیله اند.

عـلى(ع) فـاطمه کلابیه را تزویج کرد و فرزندانى شجاع بوجود آورد که ابوالفـضل اولین فـرزند ام البنین است که شجاع و قوى و سوارکار ماهرى بود و از نظر ظاهر هم بسیار زیبا و رشید بود که بر اسبهاى قوى پیکر سوار مى شد پاهایش به زمین مى کشید.
 

پی نوشت:
برگرفته از لهوف
منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین