عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۳۹۸
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۴
شب هشتم محرم/ هزاران عزادار سیدالشهدا در هیات حسینی نخل کاشان با سخنرانی استاد قرائتی و مداحی محمد حیدری
در یک جایی به من گفتن حاج آقا پارسال تو برنامه ما یک حرفی زدی به خیلی ها برخورد، امسال اگر می خواهید از این حرف ها بگویید لطفا نیایید! من هم گفتم بسمه تعالی؛ به درک!

 مراسم شب هشتم محرم، با حضور هزاران نفر از مردم مومن شهر کاشان در هیات حسینی نخل کاشان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائنی و مداحی برادر محمد حیدری برگزار شد.

در این مراسم استاد قرائتی نکات شنیدنی بسیاری مطرح کرد که می توانید در ادامه بخشی از آنها را بخوانید:

امر به معروف نشانه عشق به دین است، کسی که منکری را ببیند و می گوید به من چه، یعنی اگر دین بود، بود، نبود، نبود!

در سوره نمل آمده، حضرت سلیمان و لشگرش از کنار صفی از مورچه ها حرکت می کرد، یکی از مورچه ها فریاد زد آی مورچه ها، بروید به لانه هایتان، اینان سلیمان و لشکریانش هستند شما را زیر پا له می کنند در حالی که متوجه نیستند. این نشان می دهد انسانی که خلافی ببیند و فریاد نزد از مورچه هم ضعیف تر است.

متاسفانه امروز نیکوکار در جامعه تشویق نمی شود.

طبق آیه قرآن در امر به معروف سن مطرح نیست. حضرت ابراهیم به عمویش گفت این مجسمه ها چیست که می سازید!؟ پس سن مطرح نیست.

یک بچه ابتدایی نامه ای نوشت به امام گفت ای امام می خواستم در نامه ام به شما پندی بدهم، ولی دیدم شما از پدر بزرگم هم بزرگترید، خجالت کشیدم و ننوشتم. دفتر امام نامه را خواندند و خندیدند و می دهند به امام. امام نامه را خواندند و فرمودند شاید این بچه دبستانی در نیشابور عیب مرا فهمیده و شما که اطراف من هستید نفهمیده باشید. امام در پاسخ نوشتند: پسرم همه ما احتیاج به نصیحت داریم ای کاش در نامه ات پندت را می نوشتی.

ضرب المثل غلط ایرانی «نمک خوردی، نمکدان نشکن» نتیجه اش می شود جمهوری رودربایستی اسلامی! بهترین الگوی ما در این زمینه همسر فرعون است.

در یک جایی به من گفتن حاج آقا پارسال تو برنامه ما یک حرفی زدی به خیلی ها برخورد، امسال اگر می خواهید از این حرف ها بگویید لطفا نیایید! من هم گفتم بسمه تعالی؛ به درک!

بالاترین منکر اتلاف عمر است. به جای تماشای ورزش، پاشید ورزش کنید.

شعر «دید موسی یک شبانی را به راه … ما برون را ننگریم و قال را، ما درون را بنگریم و حال را » را همه شنیده اید. مثنوی کمالات بسیاری دارد ولی این شعر صد در صد ضد قرآن است. قرآن در سوره مریم آیه ۹۰ و ۹۱ می فرماید «تكاد السموات يتفطرن منه و تنشق الارض و تخر الجبال هدا/نزدیک است  كه  آسمانها از هول آن متلاشى گردد و زمين بشكافد و كوهها در هم شكسته، فرو افتد»  «ان دعوا للرحمن ولدا» نزدیک است  كه  آسمانها از هول آن متلاشى گردد و زمين بشكافد و كوهها در هم شكسته، فرو افتد (۹۰) از آن رو كه براى خداى رحمان فرزندى ادعاء كرده اند.  حضرت موسی طبق وظیفه اش عمل کرد و تذکر داد. «ما برون را ننگریم و قال را، ما درون را بنگریم و حال را» یعنی اینکه اصلا چرا برویم مکه، برای چه اصلا نماز را عربی بخوانیم، هر که هر جور دوست دارد نماز را بخواند.

گرده گچ منکر است، دوده هم منکر است ولی هر منکر را باید یکجور رفع کرد. گرد گچ را با ضربات دست و دوده را با فوت.

نمی شود در مقابل گناه بی خیال بود که بر طبق حدیث اگر بودید دعایتان مستجاب نمی شود و اشرار و طاغوت بر شما مسلط خواهند شد.

گزارش تصویری برنامه

 

 








فایل های صوتی برنامه














ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
5
1
بنده به عنوان یک طلبه عرص می کنم 1دراینکه آقای قراءتی انسات بسیارخوب ووارسته ایست شکی نیست 2امابه نظربنده دراینجانسبت به شعرمولوی اشتباه کرده اند وبه هیچ وجه خلاف قرآن نیست وبایدبه فرمایشات مقام معظم رهبری که بارهاز شعرمولوی تعریف کرده واورایک اسلام شناس معرفی می کندتوجه نمود3اینکه این مطلب راتیترکرده ایدبه هیچ وجه درست نیست وبعیدمیدانم خودآقای قراءتی هم راضی باشدمتاسفانه قبلا هم برای جذب مخاطب ازاین کارهاکرده اید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
0
3
عزیز ناشناس ایشان هم از کمالات مولوی و مثنوی گفته اند و این شعر را رد کرده اند نه مولوی را. یک اسلام شناس هم اشتباه می کند. به نظرم حرف ایشان کاملا منطقی است.
سارا
|
France
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
3
3
خردی گیری از طریقت والای مولوی توسط یک ظاهربین شریعت. چه واویلاییست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
0
3
من به آقای قرائتی خوش بین هستم.اما به گمانم ایشان در ادبیات وعرفان وفلسفه تخصص ندارندوبه گفته مولوی که:توعزیزی ولی درحدخویش"
در جست و جوی حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
0
0
نظرات ایات عظام صافی گلپایگانی،نوری همدانی،وحید خراسانی،مهمتره همه صدای علامه امینی صاحب الغدیر که میفرمایند (کفر بالاتر از این نداریم که مثنوی را اصل اصول اصول دین بخوانیم اگر صد سال شراب بخوری خدا میبخشد ولی این را نمیبخشد)
میتونید تو سایت دارالصادق ببینید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۵
0
1
مولانا در بسیاری موارد سخن و کردار آدمهای مغرض را همچون آیه شریفه فوق جکیمانه نقد و رد کرده است.
اما در اینجا منظورش بیشتر الاعمال بالنیان است.
خود آقای قرائتی در مواردی عبادت ساده دلانه یک آدم پاک دل ولی بی سواد را بر آدم های متکبر اتو کشیده یا متظاهر و با سواد، ترحیح داده است...سخن در این مورد زیاد است ولی تریبون دست آقایان است....!!
Nrs
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
0
3
جایگاه حضرت مولانا والا تر از این حرف هاست که حتی یک آخوند بخواهد حتی یک کلمه اش را هم رد کند ،هر کس درک خودش را از قرآن دارد ،قرآن داعشی ها همان قران شما و حضرت رومی بوده پس اینکه درک همه مثل هم نیست یک حسن است ،همیشه افرادی مذهبی بوده اند که مانع پیشرفت علم و فرهنگ و هنر و حتی ایران بوده اند ،اینگونه افراد همان هایی هستند که میخواستند تخت جمشید را با لودر ویران کنند همان هایی که منصور حلاج را بر دار زدند همان هایی که ابوعلی سینا را کور کردند همان هایی که حافظ را شرابخوار نامیدند همان بیگانه پرستان ،خدا قوت که فعلا تنها تیریبون داران شمایید ، چرخ گردون میچرخه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین