عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴
آیت الله جاودان تشریح کرد:
آیت الله جاودان با اشاره به توصیف ویژّگی بندگان محبوب خداوند گفت: ترک محرمات و انجام واجبات از انسان یک مومن حداقلی می سازد و آدمی باید از سوی خداوند انتخاب شده تا نزد اومحبوب گردد.
عقیق:  آیت الله محمد علی جاودان در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) ویژه دهه اول ماه محرم در حسینیه آیت الله مرتضی زاهد برگزار شد، با بیان این مطلب که انسان باید به جایگاهی برسد تا خداوندمتعال روی اعمالش حساب کند، گفت: انسان هایی که قلوب خود را محافظت می کنند، مراقب حرام و حلال و نمازشان هستند؛ مومن بوده اما هنوز خداوند آنها را انتخاب نکرده است.اگر خداوند متعال انسانی را اداره کند؛ قلب او سرشار از نور ایمان شده که مقصد و راهش نمایان می شود.

محبوب ترین بندگان نزد خداوند چه کسانی هستند؟

آیت الله جاودان با اشاره به ویژگی های مومنان محبوب خداوند متعال تصریح کرد: محبوب ترین بندگان نزد خداوند، کسانی هستند که پروردگار عالم آنها در مبارزه علیه خودشان کمک می کند.
وی افزود: انسان مومن هر لحظه با هوای نفس خود در مبارزه است و وسوسه های شیطانی نیز در کمین آدمی هستند؛ هنگامی که انسان به جایگاهی رسید که خداوند او را در این راه کمک کرد؛ آنگاه مومن در زمره محبوب ترین خلق خداوند قرار می گیرد.

خداوند از بندگان خاص خود مراقبت می کند

آیت الله جاودان با بیان این مطلب که خداوند همچون چوبان از بندگان خاص خود مراقبت می کند، عنوان کرد: اگر انسان در زندگی خود دست به کار خیر یا شر می زند و هیچ اتفاقی در دنیا برای او نمی افتد نشان از این نکته دارد که هنوز پروردگار عالم بر روی او حساب نمی کند.
وی تصریح کرد: انسانی که در دنیا ولی و سرپرست داشته و جزء بندگان خاص خداوند است؛ خداوند همچون چوپانی که نمی گذارد یک گوسفند از علف های هرز بخورد در دنیا مراقب اوست. یعنی اگر ذره ای در دنیا خطا کرد، خداوند او را متنبه می کند و این نشان از نصرت پروردگار عالم نسبت به بندگان محبوب خود دارد.
آیت الله جاودان افزود: اغلب ما انسان ها به محض آنکه به رنجی مبتلا می شویم؛ به جای آنکه این سختی را فرصتی برای رشد خودمان در نظر بگیریم از خداوند کمک می خواهیم و پروردگار عالم نیز آن رنج را از دوش مومن بر می دارد.

آخرت ثمره چگونه زندگی کردن در دنیا است

آیت الله جاودان با اشاره به ویژگی انسان های رستگار و متنعم از زندگی ابدی آخرت تصریح کرد: انسانی که در این دنیا دائم درحال جنگ با هوای نفس خود بوده، درآخرت نیز بر سر سفره نعمت های الهی می نشیند و در مقابل افرادی که به دنبال راحت طلبی و خوشی دنیا بوده اند؛ در آخرت بر سر سفره اعمالشان می نشینند.
وی عنوان کرد: انسانی که صدها پیراهن شهوت را از تن درآورده است دیگر غذا را برای خوشمزگی نمی خورد؛ همچون آیت الله حق شناس که به سفارش دکتر ماهی آب پز شده و بدون نمک می خوردند و روزی یکی از دوستانشان وقتی دید آیت الله حق شناس این غذا را با میل و علاقه فراوان تناول می کنند مقداری از آن را خورد و دید ذره ای از آن غذا قابل تحمل نیست؛ اما اولیاء خدا دیگر غذا را برای خوشمزگی میل نمی کنند.

آیت الله جاودان تصریح کرد: انسانی که زیبایی ها و صداهای خوش این دنیا را می بیند اگر در آن متوقف شد و به دنبال لذت دنیایی رفت که هیچ، ولی اگر جا نماند و از تمام شهوت های و لذت های دنیایی گذشت طعم زیبایی ابدی و آخرتی را می چشد؛ آنگاه انسانی که به چنین مقامی رسید دیگر از کوری و نابینایی چشم دل رها یافته است.
وی با اشاره به شاخصه مومنان خاص خداوند اظهار کرد: اغلب ما انسان ها در زندگی خود چندین مشکل و گرفتاری داریم و برای حل آنها می کوشیم اما انسان های مومن تنها یک غصه در دنیا دارند و فکرشان مشغول هزار جا و چندین غصه نیست.

آیت الله جاودان خاطرنشان کرد: انسانی که از زرق و برق دنیا می گذرد دیگر کور نیست و به کمال حقیقی رسیده است.رسیدن به کمال و سعادت برای انسان کار آسانی نیست و مشقت بسیار می طلب اما راحت ترین راه برای رسیدن به کمال دست در جیب کردن، صدقه دادن به نیازمندان و گذشت از مال در این دنیا است.


منبع: شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین