عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۶
'اصحاب آخرالزمانی امام حسین(ع)' مجموعه ای از خاطرات و دست‌نوشته های برجای مانده از شهدای جبهه های نبرد حق علیه باطل است که در آنها می توان ردپای رادمردان عرصه عشق و ایثار و جهاد را پی گرفت.
عقیق:در این مجموعه، دست نوشته ها، خاطره ها و لحظات سرشاری از سیر و سلوک عارفانه، دغدغه ها، آرزوهای معنوی و رشحات عرفانی جمعی از رزمندگان پاکباخته و مجاهد هشت سال دفاع مقدس گردآوری شده و منظم به روایتی دیگر به مخاطبان عرضه شده است.

در این مجموعه علاوه بر دست نوشته ها، عکس ها، روایت راویان جبهه ها، از قلم داستانی و بازپردازش روایی موقعیت ها و یادها و خاطره ها نیز استفاده شده است و در متن هایی فشرده و کوتاه، معانی بلند و عمیق عرفانی که ناشی از روحیه جهادی و اوج ایثار و پایمردی و فداکاری رزمندگان جبهه حق علیه باطل بوده، به رشته تحریر درآمده است.

در مجموعه مطالب این کتاب، لحظات بکر و ناب و تابناکی وجود دارد که عمیقا روح و دل آدمی را به لرزه می اندازد و گاه اشک از دیدگانش جاری می سازد.

لحظاتی که می توان در آنها، نمونه های بارزی از رشادت، مظلومیت و معصومیت و فداکاری و عشق و ایمان و اعتقاد و بندگی را دید و نیوشید:

"آخرین باری که آمده بود مرخصی، گفت:

اسم تیپ ما رو گذاشتند امام حسین...

گفت: چون اسم تیپ ما امام حسینِ، دوست دارم مثل امام حسین، شهید بشم...

شهید که شدم باید منو از روی پاهام بشناسید...

وقتی که شهید شد رفتم بالای جنازه اش. روی تابوت را کنار زدم، سر نداشت...

شایان ذکر است، کتاب اصحاب آخرالزمانی امام حسین(ع) را انتشارات مشق در 3 هزار نسخه و به قیمت 30هزار ریال منتشر کرده است.


منبع:شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین