عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
هماهنگی با مناطق 22 گانه جهت انجام اقدامات و تمهیدات لازم، به منظور برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر نماز جماعت ظهر عاشورا در خیابان‌ها و معابر محل عبور دسته‌های عزاداری به تأسی از آخرین نماز سیدالشهدا(ع) در ظهر عاشورا صورت گرفته است.
عقیق: مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و به منظور ترویج و گسترش هرچه بیشتر فرهنگ دینی، معارف اسلامی و عبرت‌های نهضت حضرت سید‌الشهدا(ع) برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده و متنوعی به مناسبت ماه محرم در دست اجرا دارد.

در این راستا هماهنگی با مناطق 22 گانه جهت انجام اقدامات و تمهیدات لازم، به منظور برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر نماز جماعت ظهر عاشورا در خیابان‌ها و معابر محل عبور دسته‌های عزاداری به تأسی از آخرین نماز سیدالشهدا(ع) در ظهر عاشورا صورت گرفته است.

برپایی مراسم سخنرانی و عزاداری در 500 باب مسجد شهر تهران در دهه سوم ماه محرم و برگزاری مراسم سخنرانی و عزاداری در تمامی 100 باب حوزه علمیه شهر تهران اعم از مدارس علمیه بانوان و آقایان از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

مسابقه مجازی «مصباح الهدی»

برپایی مسابقه‌ای در فضای مجازی تحت عنوان «مصباح الهدی» با موضوع سیره و زندگانی امام حسین(ع) و تهیه بیش از پنج هزار جلد کتاب تحت عنوان «حسین(ع) چراغ هدایت» جهت توزیع در مساجد، اماکن مذهبی و اهدا به عموم شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.

از دیگر برنا‌مه‌های در نظر گرفته شده از سوی شهرداری تهران می‌توان به برپایی مراسم سخنرانی به صورت یکپارچه با رعایت وحدت رویه در نمازخانه تمامی واحدهای شهرداری تهران در سه دهه ماه محرم با محوریت سه موضوع «تبیین جایگاه نماز و امر به معروف در نهضت حضرت اباعبدالله(ع)»، «عبرت‌های عاشورایی»و «سیره امام حسین (ع) و سبک زندگی اسلامی» اشاره کرد.

ویژه برنامه «اربعین حماسه»

ویژه برنامه «اربعین حماسه» با محوریت مراسم سخنرانی و عزاداری نیز به مناسبت اربعین حسینی در 40 باب مسجد محوری شهر تهران برگزار و سیمای بصری شهر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تبلیغی ویژه ایام سوگواری ماه محرم فضاسازی می شود.


منبع:ایکنا





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین