عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۰۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۱
پرچم گنبد مرقد مطهر امام حسین(ع) در مراکز و احدهای زیرمجموعه جامعة المصطفی در میان طلاب کشورهای مختلف جهان دست به دست می‌گردد.

عقیق: همزمان با آغاز ماه محرم و برپایی مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین در ستاد مرکزی جامعة المصطفی و مراکز و واحدهای وابسته به آن در شهر قم، پرچم سرخ گنبد حسینی زینت‌بخش مراسم عزاداری طلاب غیر ایرانی خواهد بود. مراسم پرچم‌گردانی در مجالس اباعبدالله در میان شور و عزای کارکنان ستاد مرکزی جامعة المصطفی آغاز شد و قرار است هر روز این پرچم در یکی از مدارس و مجتمع‌های زیرمجموعه آن به اهتزار درآید تا طلاب حاضر در مراسم که از بیش از یکصد کشور سراسر جهان در ایران به سر می‌برند یعقوب‌وار، آن را شفیع درگاه الهی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صالح سخنران این مجلس، گفت: قرآن از ما می‌خواهد که در مواجهه با اهل‌بیت(ع)، سه محور ولایت، تبعیت و مودت را در نظر داشته باشیم.
او در ادامه اظهار داشت: ولایتی که سرمنشأ آن توحید نباشد، از نظر قرآن باطل است. ولایت از خدا شروع می‌شود و در حرکتی طولی، ابتدا به پیامبر(ص) و سپس به ائمه اطهار(ع) می‌رسد.
معاون فرهنگی- تربیتی المصطفی، تبعیت و اطاعت کامل از اهل‌بیت(ع) را مهم برشمرد و ابراز داشت: ولایتی ارزشمند است که با اطاعت بی‌چون و چرا همراه باشد. اطاعت یعنی همراه بودن و ملازمت پیوسته داشتن.

جامعة المصطفی(ص) العالمیة، حوزه علمیه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است و بيش از پانصدهزار دانش‌پژوه مرد و زن را از 122 مليت، تحت تعليم و تربيت خود داشته که تاكنون، بيش از  بيست‌ و پنج هزار نفر از آنان دانش‌آموخته شده‌اند. این نهاد علمی در کنار تعلیم آموزه‌های دینی به طلاب، معارف اهل بیت را نیز به آنان عرضه می‌کند.


منبع:شفقنا




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین