عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۵۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۱
در تلویزیون ببینید؛
انیمیشن تله فیلم «خورشید نینوا» به کارگردانی علیرضا فرمانی و تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا با تکنیک ۲ بعدی تولید و در کنداکتور پخش شبکه پویا قرار گرفته است.
عقیق: علیرضا فرمانی کارگردان «خورشید نینوا» درباره موضوع این انیمیشن گفت: «خورشید نینوا» به شرح واقعه عاشورا از زمان مرگ معاویه و به حکومت رسیدن یزید تا عصر عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یارانش می‌پردازد.

وی با بیان اینکه این انیمیشن فرازهایی از واقعه عاشورا را نشان می‌دهد، اضافه کرد: حرکت امام به سوی مدینه و شرح شکست بیعت گرفتن یزید از امام که صحنه‌های تاثیرگذاری را به وجود  آورده تا اینکه به روز عاشورا می‌رسد و تلاش بسیار امام تا از بروز جنگ جلوگیری نماید را در این انیمیشن نمایش داده‌ایم.


فرمانی افزود: ایشان حتی سفیرانی را برای یادآوری مردم کوفه به آنجا می‌فرستد که هردوی آنها به دست عمال خلیفه به شهادت می‌رسند. هر چند بسیاری از مردم کوفه از ایشان دعوت کرده بودند ولی بیعت شکستند. «خورشید نینوا» روایتگر این واقعه عبرت آموز تاریخ بشر و تاریخ اسلام است.

کارگردان «خورشید نینوا» ویژگی و نقاط مثبت این کار را در کارگردانی، فیلمنامه و طراحی شخصیت آن دانست و گفت: این ویژگی‌ها موجب شد تا «خورشید نینوا» برنده جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین طراحی شخصیت از  اولین جشنواره عاشورایی شود.



وی در پایان افزود: این تله فیلمی 105 دقیقه‌ای است که در دو قسمت روزهای پنج شنبه و جمعه 23 و 24 آبان ماه ساعت 13 از شبکه پویا پخش می‌شود.


منبع:ابنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین