عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۹۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
شب دوم، حسینیه آیت الله حق شناس با سخنرانی استاد جاودان و مداحی حاج ماشاالله عابدی
زندگی هیچ کسی برایش خیر ندارد، مگر دو دسته از آدم ها، یکی کسی که هیچ خرابی به بار نمی آورد، هرچه کار می کند خدمت است، خوبی است، خوش اخلاقی است، یا کسی که اگر خرابی داشته، دارد جبران می کند.
عقیق: مراسم عزاداری در حسینیه آیت الله حق شناس با سخنرانی استاد جاودان برگزار شد.

در این محفل که با حضور گرم و پرشور جوانان عزادار همراه بود، حاج ماشالله عابدی نیز به مداحی برای اباعبدالله پرداخت.

نکته هایی از سخنرانی آیت الله جاودان را بخوانید؛

*زندگی هیچ کسی برایش خیر ندارد، مگر دو دسته از آدم ها، یکی کسی که هیچ خرابی به بار نمی آورد، هرچه کار می کند خدمت است، خوبی است، خوش اخلاقی است، یا کسی که اگر خرابی داشته، دارد جبران می کند، این دو آدم زندگیشان برایشان خیر دارد.

*در قیامت یک زنجیر کشیده اند، حالا به زبان من، خدای متعال می فرماید: هرکسی که به کسی ظلم کرده، از اینجا عبور نکند، هیچ کس از اینجا عبور نمی کند، یک ظلمی در حساب دارد، یا حل کند یا برود، حالا می گوییم خب در همین دنیا حلش کن.

*اگر کسی هیچ باری نداشته باشد، دعایش مستجاب است، این کم است، دو مورد شرط می گویم برای دعای مستجاب، یک اینکه هیچ حساب و بدهکاری و ظلمی ندارد، به هیچ وجه و دوم پاک و حلال می خورد، این آدم دعایش مستجاب است.

*ما زندگی برایمان اصل است، چون بچه ای که درس می خواند در دبیرستان یا دانشگاه، اگر تجزیه و تحلیل داشته باشد برای آینده، خب فکر می کند آینده زندگی من احتیاج به این تحصیلات دارد، کدام آینده؟ می گوید کار و کسبم، کار و کسب برای چه؟ حالا دانشگاه برای چه می روی؟ باز می گوید: برای کار و کسبم، برای اینکه یک کار بهتری پیدا کنم، اگر من مهندس شوم، ولو ده بیست هزار مهندس دارند بی کار می گردند، یک کار بهتر پیدا می کنم، بعد چی؟ بعد که آدم کار می کند و وارد کار شد، بعد چی؟ کار را هم برای زندگی. همه کوشش ما برای زندگی است، زندگی چند وقت طول میکشد، میگویند 70 سال 80 سال اما بعدش چی؟ بعد ندارد؟ ما اعتقاد داریم که بعد دارد.

*به حضرت زین العابدین(ع)، عرض کردند: آقا آن بهترین صورتی که آدم از دنیا میرود یعنی بهترین مرگ، چطوری است؟ بنده باید چگونه باشد که بهترین نوع مرگ برای او باشد و پیش بیاید؟ امام فرمودند که: آن وقتی آدم به بهترین مرگ از دنیا می رود، که کاملا همه خانه هایش را ساخته باشد، همه قصرهایش را بنا کرده باشد، کامل کرده و حالا می خواهد برود، این بهترین مرگ است. زحمت کشیدی یک خانه ساختی؛ خب حالا من یک پسر هم دارم، برای پسرم هم یک خانه ای پیدا کردم و دخترم چطور است و غیره خب همه اینها تمام شده، من حالا به بهترین مرگ رسیدم، یعنی چی؟ شما می گویید بهترین مرگ یعنی کسی که قصرهایش را ساخته، خیر، حضرت می فرمایند قصر ساختن یعنی این:أن یکون من ذنوبه طائباً، از گناهانش توبه کرده باشد، توبه کرده باشد.

و علی الخیرات مقیماً، دائما در خیر است، یک دانه هم کار بد دیگر در زندگی اش نیست. آدم اگر بخواهد می تواند به جایی برسد که یکدانه هم شر در زندگی اش نباشد، یک دانه ظلم در زندگی اش نباشد، یک دانه گناه در زندگی اش نباشد، همه کاری که می کند، خیر است، وقتی از دنیا می رود حبیب است. محبوب خداست که از دنیا میرود.

*جریان عاشورا، جریانی است برای اتمام حجت برای تمام امت اسلام. یک نقل هایی هست که یک بچه در روز عاشورا متولد شده بود، آورده بودند مثلا امام در گوش او اذان بگوید، آن را هم با تیر زدند. می خواستند حجت تمام کنند.


صوت حاج ماشاالله عابدی


دریافت


گزارش: سید علی حسینی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
دوستدار حاج ماشاالله
|
CANADA
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
0
5
جانم حاج ماشاالله دیشب ترکوند حاجی
واقعا استاده
قربونت برم حاجی عزیزم
با اون سخنرانی زیبا و مداحی حاجی دیشب دیگه مجلس تو آسمونا بود
محمد سوژه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
0
4
واقعا که حاج آقا یک استاد بی نظیرند، از ایشون تو سایت شما که من داشتم سرچ می کردم خیلی کم کار شده، لطفا از مراسم های محرمشون که همراه حاج ماشاالله است گزارش تصویری برید.
راستی می خواستم بگم که عکس اختصاصی از ایشون که متعلق به عقیق باشه، اصلا نیس، جون من برید تو کارش.
انشاالله که من هم بتوانم برای نشر معارف اهلبیت(ع) مانند شما مثمر ثمر باشم
مسکین شیرازی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
0
2
لطفا صوت شب اول رو هم بذارید
همچنین صوت شبهای آینده رو هم از حاج ماشاالله عابدی بذارید
پاسخ ها
حسین
| -
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
با سلام خدمت دوستان عقیق و دیگر دوستان.
میتوانید برای کیفیت بهتر صوت مراسم محرم هیئت محبان العباس با سخنرانی استاد جاودان و حاج ماشا الله عابدی به سایت moheban-1345.ir هم رجوع بفرمایید.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین