عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۱
با حضور جمع کثیری از عاشقان و عزاداران حسینی در صحن حرم امام حسین (ع) پرچم گنبد امام حسین (ع) تعویض شد.
عقیق:با حضور سیدصالح حیدری، رئیس دیوان وقف شیعی و اسامه کربلایی، قاری بین‌المللی آستان حسینی و مسئولان تولیت آستان حسینی و تعدادی از مسئولان دولت عراق مراسم تعویض پرچم گنبد امام حسین(ع) برگزار شد.

در ضمن برگزاری این مراسم عبدالمهدی کربلایی، رئیس تولیت آستان حسینی در سخنان خود در جمع گریه کنندگان مصائب اهل بیت(ع) گفت: گریه بر مصائب امام حسین(ع) در عالم بی نظیر و مقدس است چراکه انبیاء، پیامبران، ملائکه و زمین و آسمان 40 روز بر امام حسین (ع) گریه کردند.

وی افزود: پیامبر(ص) اولین فردی بودند که بر مصیبت امام حسین (ع) گریه کردند و هم اکنون گریه کردن برای امام حسین(ع) ادامه راه ایشان و وفای به سنت اهل بیت (ع) می‌باشد.

کربلائی نسبت به اذیت کردن مردم به بهانه عزاداری هشدار داد و افزود: از کسانی نباشیم که در ظاهر برای امام حسین(ع) گریه کنیم و در باطن با اندیشه و اهداف ایشان مخالفت کنیم.

سیدحیدر صالحی نیز گفت: همواره حضور مردم در مراسم عزاداری امام حسین(ع) بی سابقه است و این به این خاطر است که این مسئله نمونه والای ایمان و شهادت و عزت است و هرساله هزاران عاشق حسینی از سراسر عراق و جهان برای توسل به امام حسین (ع) به کربلا می‌آیند.

وی سیره امام حسین(ع) را سیره انسان والایی برشمرد که بعد از گذشت سالیان بسیاری همواره مورد توجه همه‌ی مسلمانان است.


منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین