عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۹۰۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
بخش شعائر حسینی و هیئت‌های مذهبی دستورالعمل‌های مخصوص برگزاری مراسم عاشورا ۱۴۳۵ هجری قمری را اعلام و از زائران و مجاوران خواست که به این توصیه‌ها و نکات توجه جدی داشته باشند.
عقیق:به مناسبت حلول ماه محرم الحرام 1435 هجری قمری بخش شعائر حسینی و هیئت‌های مذهبی در عراق و جهان اسلام وابسته به آستان مقدس حسینی و عباسی دستورالعمل‌ها و توصیه هایی را در مورد برگزاری مراسم عزاداری اعلام کرد.
بر اساس اعلام این بخش تمامی اعضاء و شرکت کنندگان دسته‌های عزاداری موظف به برپایی نماز با شنیدن اذان در موقعیت خود می‌باشند. هیئت امنای دسته‌های عزاداری مخصوصا هیئت عزاداری زنجیر زنان موظفند به منظور جلوگیری از ایجاد ازدحام و بسته شدن مسیر، به زمان بندی اعلام شده و دستورالعمل‌های صادره از بخش شعائر حسینی و هیئت‌های مذهبی آستانه پایبند باشند.
همچنین رعایت و اجرای تمام دستورالعمل‌های صادره از بخش امنیتی لازم و ضروری است تا راه نفوذ را بر دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) ببندند.
ممانعت از ورود افراد ناشناس به دسته‌های عزا و هیئت‌های عزاداری، و عدم حمل سلاح‌های گرم و سرد توسط اعضای هیئت از دیگر دستور العمل هایی است که این بخش بدان تصریح کرده است.
بر اساس ضوابط اعلام شده اداره آستان مقدس حسینی و عباسی(ع) تنها ملزم به اجرای زمانبندی و دستورالعمل‌های صادره از این بخش می‌باشند و رئیس هیئت امنای دسته‌های عزاداری برای عبور از ایست بازرسی‌ها و ورود به منطقه بین الحرمین موظف به نشان دادن کارت شناسایی هیئت و مسؤولین هیئت‌ها موظف به برقراری امنیت دسته عزاداری خود و چک کردن وسایل صوتی همراه خود هستند.
ورود یک دوربین فیلمبرداری با دسته عزاداری به صحن شریف مجاز می‌باشد و عکاسان پس از گرفتن کارت شناسایی مخصوص عکاسان اجازه ورود خواهند داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری همچنین از کلیه مداحان و هیئات خواسته شده به مدت زمان مشخص شده اکتفا کرده و تنها بمدت 10 دقیقه در صحن شریف عزاداری و مرثیه خوانی کنند تا از ایجاد ترافیک برای سایر هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری جلوگیری شود.
بر اساس مقررات اعلام شده ورود اسب همراه با دسته‌های عزاداری شبیه به داخل صحن‌های شریف حسینی و عباسی ممنوع می‌باشد و تکیه‌ها و هیئت‌ها پس از روز 13 محرم الحرام باید جمع آوری شوند.

منبع: شبستان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین