عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۷
تا زمانى که در مسجد نشسته‏اى خداوند متعال به تعداد هر نفسى که مى‏کشى، یک درجه در بهشت به تو مى‏دهد و فرشتگان بر تو درود مى‏فرستند و براى هر نفسى که در مسجد مى‏کشى، ۱۰ حسنه برایت نوشته مى‏شود.
عقیق:از این فرموده پیامبر اکرم (ص) پیداست که مسجد در نزد خداوند تبارک و تعالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و آنچه را که خداوند چنین اهمیت ویژه ای به آن داده است پر واضح است که نزد مسلمانان نیز از جایگاه ویژه و والایی برخوردار خواهد بود.

امام حسین (ع) فرموده اند: اهل مسجد زائران خدا هستند و بر صاحب خانه است که به زائرش هدیه دهد. امام صادق (ع) نیز انسانهای مسجدی را از برترین و برگزیدگان جامعه معرفی نموده است انسان مسجدی اهل بهشت است.. پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می فرمایند: آنان که به ندای مومنین پاسخ می گویند و به سوی مسجد می شتابند از اهل بهشت معرفی شده اند.

آسیب شناسی حضور در مسجد

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: الجُلوسُ فی المسجدِ لإنتظارِ الصَّلاه عِبادهٌ ما لَم یُحدِث، قیل: یا رسولَ اللهِ وَ مَا الحَدَثَ؟ قال: الإغتیابُ؛ نشستن در مسجد به انتظار نماز، عبادت است؛ مادام که حدثی (عامل باطل کننده ای) از شخص سر نزند. عرض شد: ای رسول خدا! حدث چیست؟ فرمود: غیبت کردن.

رسولُ اللّه(ص): یا أبا ذَرٍّ ، إنّ اللّه‏َ تعالى یُعطِیکَ مادُمتَ جالِسا فی المَسجِدِ بِکُلِّ نَفَسٍ تَنَفَّستَ دَرَجةً فی الجَنّةِ ، وتُصَلِّی علَیکَ الملائکةُ ، وتُکتَبُ لَکَ بِکُلِّ نَفَسٍ تَنَفَّستَ فیهِ‏عَشرُ حَسَناتٍ ، وتُمحى عنکَ عَشرُ سَیّئاتٍ .
پیامبر خدا(ص): اى ابوذر ! تا زمانى که در مسجد نشسته‏اى خداوند متعال به تعداد هر نفسى که مى‏کشى، یک درجه در بهشت به تو مى‏دهد و فرشتگان بر تو درود مى‏فرستند و براى هر نفسى که در مسجد مى‏کشى 10 حسنه برایت نوشته مى‏شود و 10 گناه از تو پاک مى‏گردد.

پیامبر اکرم (ص) می فرماید: تذهب الارضون کلها یوم القیامه الا المساجد، فانها تنضم بعضها الی بعضی؛ در روز قیامت همه زمین ها از بین می روند مگر مساجد که پیوند به هم باقی می مانند.


پی نوشت:
(کنز العمال، ج 7، ص 652)
منبع:شبستان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین