عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۸۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
زیارت عاشورا با نگاهی به مستندات تاریخی و حدیثی زیارت عاشورا با توجه به آموزه های تربیتی و اعتقادی برای ششمین بار تجدید چاپ شد.
عقیق:مهدی نجفی مدیر فروش انتشارات جمال، با اعلام انتشار کتاب "زیارت عاشورا در نگاهی دیگر" گفت: بخش قابل توجهی از معارف اعتقادی و عاشورایی شیعه در زیارت حضرت سید الشهدا (ع) نهفته است؛ زیارت نامه های ماثور شهید کربلا، معراج معنوی زائران و مدرسه تربیتی سربازان ولایت به شمار می آید. این کتاب با نگاهی به مستندات تاریخی و حدیثی زیارت عاشورا با توجه به آموزه های تربیتی و اعتقادی آن تلاش کرده تا گوهرهای اعتقادی و تربیتی این زیارت گران سنگ را به خوانندگان عرضه کند.
وی با تاکید بر اینکه نویسنده کتاب ضمن دوری از تفصیل ملال آور به بررسی دقیق جملات زیارت پرداخته است، اظهار کرد: عدد حضور، معنای سلام، شناخت حسین (ع) و اولاد علی(ع)، تحقیر ابن زیاد، راز تکرار لعن، کربلا قبله باطنی دین، عبودیت، سر بر آستان قدسین، حمد همیشگی، رزقی به نام برائت، شدیدترین عذاب، به سوی زندگی حسینی و عاشوراشناسی از جمله مطالبی است که در این اثر به چشم می خورد.
به گفته وی در بخشی از این کتاب عنوان شده است:" دشمنان اهل بیت(ع) چه کسانی بودند؟ چه کسانی بر این نشانه های هدایت شمشیر کشیدند و از شهادت آنان شاد و خرسند شدند و عاشورا روز جشن و برکت نامیدند؟ شناخت دشمنان اهل بیت (ع) ما را در شناخت خود آن بزرگواران یاری خواهد کرد. با درک ظلمت شب می توان به حقیقت روز پی برد. و با شناخت زشتی ها می توان به شناخت زیابیی ها نائل گشت."
نجفی یاد آور شد: چاپ ششم کتاب" زیارت عاشورا در نگاهی دیگر" اثر غلامرضا حیدری اطهری در 104 صفحه با شمارگان پنج هزار نسخه و بهای 3500 تومان از سوی انتشارات جمال در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.


منبع:شبستان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین