عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
شاعر هندو عنوان کرد:
نشست تخصصی هم اندیشی چهارمین دوره همایش بین المللی باران غدیر با حضور محسن مومنی، مجتبی رحماندوست و شاعران مهمان این همایش در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد.
عقیق:نشست هم اندیشی چهارمین همایش بین المللی باران غدیر با حضور محسن مومنی شریف، حجت الاسلام محمد رضا زائری، علیرضا قزوه، مجتبی رحماندوست، حبیب ایل بیگی، پرویز بیگی حبیب آبادی، ناصر ضرابی، علی داوودی، کمال شفیعی، محمد جواد شاه مرادی، الیاس شویری خطیب لبنانی، دلبر تاش ماتاوا شاعر روسیه، دهرمندرنات، بلرام شکلا و مهندر سینگ اشک از هندوستان، محمد سرفراز ظفر خطیب و شاعر پاکستان، انطوان بارا خطیب و شاعر کویت، معروف عبدالمجید شاعر مصر و ابجد ویسی برگزار شد.

در این مراسم بلرام شکرا شاعر و استاد دانشگاه هندوستان با بیان این که در عید غدیر دین کمال پیدا می کند، اظهار کرد: جشن غدیر پذیرفتن دین و حادثه کربلا امتداد جشن غدیر است.
وی ادامه داد: دین اسلام مانند درختی است و پیامبر اکرم (ص) ریشه این درخت است و علی (ع) تنه آن و امام حسین (ع) گل این درخت است که با حادثه کربلا شکوفا شد. اگر چه هندو ها نمی دانند که واقعه کربلا ریشه اش چیست اما باز هم طرفدار امام حسین (ع) می شوند.
در این رماسم همچنین مهندر سینگ اشک از هندوستان، انطون بارا نویسنده ، محقق و پژوهشگر سوریه ساکن کویت، معروف عبدالمجید از مصر، امجد ویسی شاعر کرد زبان و دلبرتاش ماتاوا، الیاس شویری از لبنان به سخنرانی پرداختند.
الیاس شویری با بیان این که من مسیحی هستم و به عنوان یک لبنانی به این همایش آمده ام، اظهار کرد: امام علی (ع) تنها برای شیعیان و مسلمانان نبوده، امام علی (ع) برای همه است، چرا که انسانیت واقعی را نشان داده است.
وی ادامه داد: عید غدیر نقش بسیار بزرگی در زندگی من داشت و آن را از بزرگترین عید ها می دانم. امروزه در خصوص حقوق بشر سخنان زیادی در سازمان ملل می شنویم، و کاش به تاریخ بر گردیم و ببینیم حضرت علی (ع) با سخنان و رفتارش چگونه حقوق بشر را به ما نشان داد.
مجتبی رحماندوست مدیر دفتر ادبیات مقاومت حوزه هنری و نماینده مجلس شورای اسلامی نیز که در این مراسم حاضر بود با بیان این که سعی می کنم در مجلس در حد توانمندی ام حمایت خود را از این همایش ابراز دارم، گفت: وحدت حول محور اهل بیت (ع) یعنی وحدت حول محور همه ارزش های آسمانی.
موسی بیدج مدیر دفتر ادبیات عرب حوزه هنری نیز درپیشنهادی، گفت: خوب است مسوولان برگزاری همایش باران غدیر خطبه غدیر را که خطبه ای بسیار برجسته است به زبان های مختلف ترجمه کنند و در اختیار مهمانان قرار دهند تا به کشورشان ببرند و مورد دسترس مردم کشورشان قرار بگیرد.
علیرضا قزوه هم خاطراتی از ارادت هندو ها در هندوستان و مرم تاجیکستان به ائمه و حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) گفت و در ادامه هم پرویز حبیبی بیگ آبادی به شعر خوانی پرداخت.

یادآور می شود چهارمین همایش بین المللی باران غدیر 12 تا 15 آبان در شهرهای تهران، قم و مشهد برگزار خواهد شد.


منبع:حوزه هنری
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین