عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۸
یدالله بهتاش گفت:طرح مطالب سست، غلو، دروغ، بکار بردن مطالب موهن و ذلت آفرین، استفاده از موسیقی مبتذل و آسیب های محتوایی از جمله آفت های مداحی به شمار می رود.
عقیق:یدالله بهتاش درسومین همایش خادمان، مداحان، پیرغلامان و شاعران آیینی در شهرستان جهرم فارس بیان داشت:مداحان باید احکام مداحی را به درستی فرا گیرند و از رسوخ آفت های یاد شده به آن جلوگیری کنند.

این پیرغلام اهل بیت (ع) که نگارنده 33 کتاب دینی و مذهبی است افزود:خلوص و صداقت از مهمترین ویژگی هایی است که موجب ماندگاری افراد می شود و بدون تردید آنچه که به اعمال انسان ارج می دهد خلوص است.

این مداح و شاعراهل بیت (ع)بیان کرد:هیات های مذهبی نباید مداح محور باشند و دراین میان روحانیون باید به ارتقای شعور مخاطبان توجه داشته باشند و مداحان شور را در میان آنان ایجاد و تقویت کنند.

بهتاش ادامه داد:خوب خواندن و داشتن سبک برای مداحی کافی نیست بلکه در برنامه مداحان باید نوآوری وجود داشته باشد.

این نویسنده و مداح اهل بیت (ع)گفت: مجالس هیات های مذهبی نباید خالی از موعظه باشد و برای بهتر برپا شدن این گونه مجالس باید به این موضوع توجه کافی داشت.

بهتاش گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند امت من اگر دو کارانجام دهند ازدوستان اهل بیت (ع) دربهشت خواهند بود که یکی از آن احترام به بزرگان و دیگری مهربان بودن با جوانان است.

دراین همایش که 500 نفراز خادمان، مداحان، پیرغلامان و شاعران آیینی جهرم حضور داشتند از حاج عبدالحسین مصطفی دخت، پیرغلام اهل بیت (ع) و پدر دو شهید تجلیل شد.

منبع:ایرنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین