عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۷۹۹
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
مسوول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت:ضریح مطهر حبیب ابن مظاهر حدودا تا سه ماه آینده پس زا انتقال به کربلای معلی ، نصب می شود.
عقیق:مسوول فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز در گفت‌وگو  گفت: برآورد اولیه ساخت ضریح حضرت حبیب ابن مظاهر 4 میلیارد تومان بوده است که مراحل ساخت آن در مصلای شهرستان کرج ادامه دارد.

آخوندی با اشاره به این که این ضریح از طریق کمک‌های مردمی استان البرز تقدیم خواهد شد، افزود: ابعاد این ضریع مشابه ضریح کنونی مرقد مطهر حبیب ابن مظاهر است.

وی گفت: مجری طرح آقای اسکندرپور از شاگردان هنرمند برجسته فرشچیان است که بدون دریافت هیچ هزینه ای کار نظارت بر ساخت را به عهده دارد.

آخوندی گفت: بنا داریم این ضریح طی مراسمی در شهرهای کشورمان حرکت داده و سپس وارد کربلای معلی شود.

این ضریح به مساحت 8. 60 مترمربع، با ارتفاع 3 متر به طول 2. 60 متر و با عرض 1. 70 متر دارای 9 پنجره و 1 درب است که حدود 1000 کیلو گرم نقره، 3 کیلوگرم طلا، 500 کیلو گرم مس، 100 کیلو گرم استیل و 12 متر مکعب چوب ساج برای ساخت آن استفاده شده است.

حبیب بن مظاهر اسدی یکى از یاران با اخلاص امام حسین(ع)، از اصحاب پیامبر اکرم(ص) و از خواص امیرالمؤمنین على بن ابى طالب(ع) بود که در تمامى جنگهاى آن حضرت ملتزم رکاب بود و پس از شهادت حضرت على(ع) به خدمت امام حسن مجتبى(ع) شتافت و پس از وى در خدمت امام حسین(ع) بود.

او سرور و بزرگ قوم بنى اسد بود و امام حسین(ع) در روز عاشورا او را فرمانده جناح چپ لشکر خود نمود. بعد از طلوع آفتاب به لشکر ابن زیاد حمله کرد وشصت و دو نفر از لشکریان دشمن را کشت و سرانجام خود نیز در سن هفتاد وپنج سالگى به‏ شهادت رسید. امام زین العابدین(ع) هنگام دفن، او را همراه با سایر شهدا دفن نکرد و قبر جداگانه‏اى درون حرم مطهر امام حسین(ع) به او اختصاص داد. زائران حرم مطهر امام حسین(ع) ابتدا به قبرحبیب بن مظاهر مى ‏رسند و بر وى سلام مى‏ کنند، گویى که او دربان حرم مطهر امام حسین(ع) است.

منبع:شبستان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ستاد عتبات عالیات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
0
0
با تشکر از اطلاع رسانی 1- حاج آقا حاج آخوندی مسئول روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان کرج هستند که اشتبا ها استان قید شده
2- ایشان در تاریخ انتشار خبر در ایران نبودند که مصاحبه کنند !!! ؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین