عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
«نینوا» ظرفیت نوحه در هیئت‌های مذهبی و سبک‌ها و آواهای در شأن مقام شامخ اهل بیت علیهم السلام را بررسی می کند.
عقیق:همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید «و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، برنامه «نینوا» با حضور صاحب نظران شعر آیینی و مداحی، موضوع شعرهای آئینی و نوحه در جلسات عزاداری اهل بیت(ع) و مولفه‌ها و آسیب‌های آن را بررسی و تحلیل می کند.
در این برنامه کارشناسان شعر آئینی از جمله سید محمد جواد شرافت، سید محمدبابامیری، حامد احور و سید مهدی حسینی با حضور مداحان اهل بیت رحیم ابراهیمی، عباس حیدرزاده و مهدی سلحشور، قالب‌های مختلف مداحی در یک مجلس عزاداری مانند زمینه، زمزمه، واحد کند و تند، شور و همچنین قوام و سنگینی ابیات برای برگزاری هر چه بهتر مجلس عزای امام حسین(ع) در سبک‌ها و آواهایی که در شأن مقام شامخ اهل بیت(ع) باشد را بررسی می کنند.
برنامه «نینوا» کاری از گروه معارف و جامعه به سردبیر تهیه کنندگی امیر عباس خاقانی و اجرای کارشناسی شاعر اهل بیت محمد جواد شرافت از 11 تا 24 آبان‌ 92 هر روز از ساعت 18 از رادیو معارف تقدیم شنوندگان و مشتاقان شعر آئینی و مداحی اهل بیت(ع) می‌شود.
علاقمندان به این مباحث می‌توانند برای دریافت این برنامه پس از پخش به صفحه اختصاصی برنامه «نینوا» در سایت رادیو معارف مراجعه کنند.

منبع:شبستان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین