عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
مدیرعامل خانه مداحان اهل‎بیت رسول‎الله (ص):
مدیرعامل خانه مداحان اهل‎بیت رسول‎الله (ص) استقبال مردم را در میزبانی از پیرغلامان حسینی باشکوه خواند و گفت: شور و هیجان گلستان حاکی از توسعه فرهنگ عاشورایی است.
عقیق:حاج محسن طاهری در همایش پیرغلامان اظهار داشت: برگزاری چنین اجلاس‎هایی در توسعه و گسترش فرهنگ غنی عاشورا بسیار تاثیرگذار بوده و این استقبال نشان می‎دهد فرهنگ عاشورا در میان مردم به خوبی رشد یافته است.

وی تصریح کرد: اجلاس پیرغلامان حسینی چند سالی است که به همت اداره کل نغمات آئینی صدا و سیمای جمهوری اسلامی با اشتراک خانه مداحان برگزار می‎شود که روزهای نخست از جماران و مرکز حضرت امام خمینی (ره) شروع شد و همینطور رفته رفته گسترش پیدا کرد و از سطح کشوری، استانی به بین‎المللی ارتقاء یافت.

محرم بهار معرفت و انسان‎سازی است

مدیرعامل خانه مداحان اهل‎بیت رسول‎الله (ص) در خصوص برنامه‎های کانون برای جلوگیری از ورود برخی مداحان و نوغلامان که آهنگ غربی را با مضامین عاشورایی آمیخته می‎کنند، خاطرنشان کرد: ما جلوگیری نمی‎کنیم، همه افتخار می‎کنیم که نوکر یک ارباب هستیم و از یک نفر دم می‎زنیم، اما باید شیوه‎های نادرست از بدنه مداحی زدوده شود که این مسئله با آموزش برطرف خواهد شد.

طاهری ادامه داد: گویش‎های مردم در شهرهای مختلف، متفاوت است و هر کدام با ندایی «حسین، حسین» می‎کنند همه یک حرف را می‎زنیم، اما توصیه‎ام به کسانی که به عرصه مداحی ورود می‎کنند، این است که حد و مرزها را رعایت کرده و از این حدود تجاوز نکنند. 

وی با بیان اینکه محرم بهار معرفت و انسان‎سازی است، اظهار داشت: اشکی که از چشمان عاشقان حسین ریخته می‎شود به نوعی آنها را از زشتی‎ها پاک و واکسینه می‎کند، این اجلاس کمک می‎کند تا حسینی شویم و برای ورود به ماه محرم روح و جسم خود را مهیا و جلا دهیم.



منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ariya
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
0
0
در خصوص مطلب منتشره ی ذیل اشتباه صورت گرفته لطفا اصلاح بفرمایید
عشاق العباس(ع)، گردان شهادت


دکتر نامدار صداقت


مهدی عزیزی


خیابان کریمخان، خیابان ثنایی، کوچه نهم

دهه اول از ساعت 20


مداح آقای حاج مهدی فاطمی نه مهدی عزیزی
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین