عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۸
یک مداح مسلمان چینی گفت: ما مداحان و ذاکران اهل بیت، باید ویژگی های شخصیتی امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) را در سراسر عالم تبلیغ کنیم.
عقیق: ˈادریسˈ  افزود: من علاقه مند به ائمه اطهار (ع) هستم و به عنوان یک مسلمان در کشور چین جدا از نام ملی، نام ادریس یکی از پیامبران الهی را بر خود دارم.

وی گفت: ما از برگزاری چنین اجلاسی در ایران بی اطلاع بودیم اما اکنون بسیار خوشحالم که برای امام حسین (ع) به این اجلاس دعوت شده ام.

وی تصریح کرد: خصوصیات امام حسین (ع) به اندازه ای ارزشمند است که باید به همه جهان منتشر شود و الگوی زندگی بشریت قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای وحدت و انسجام مسلمانان به ویژه شیعیان جهان باید مسئله امام حسین (ع) و حادثه کربلا تبلیغ و ترویج شود.

ادریس که اشعار بسیاری در وصف ائمه به خصوص امام حسین (ع) به زبان چینی سروده، ادامه داد: ما در چین سعی بر این داریم تا فرهنگ حسینی را گسترش دهیم، زیرا مسلمانان چین اطلاعات زیادی در باره امام حسین (ع) و حادثه کربلا و سایر ائمه ندارند و از طرف دیگر متأسفانه در کشور ما فرقه وهابیت به سرعت در حال بسط و گسترش و تقویت شدن است و ما برای جلوگیری از این مسئله مسئولیتی سنگین داریم.

یازدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیر غلامان حسینی در گرگان آغاز می شود و بیش از 600 میهمان داخلی و خارجی صبح امروز وارد گرگان مرکز استان گلستان شدند.

منبع:ایرنا
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین