عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۳
همایش بسیج مداحان در حسینیه پیروان شهدای کربلا برگزار شد
راه امام حسین هم وسیع و جادار است و هم سریع به مقصود می رسد، در روایت آمده اگر کسی شقی وارد حرم امام حسین شود سعادتمند از حرم خارج خواهد شد.

عقیق: همایش بسیج مداحان ، با حضور جمعی از ذاکرین و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در شهر ری برگزار شد.

به گزارش عقیق ، در این مراسم سرهنگ ابوالحسنی فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم الحسنی و استاد حاج محمد ابوالقاسمی قبل از منبر به خوش آمد گویی پرداختند، سپس مجلس با سخنرانی حاج حسین سازور به طور رسمی آغاز شد.

گزیده از سخنان حاج حسین سازور

*آن چیز که مارا وادار کرد که در این مسیر قدم بر داریم خودمان نبودیم، تاکه از جانب معشوق نباشد کششی، کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد، دستگاه اهل بیت (ع) وقتی برای ما توسط خود اهل بیت(ع)  نمایش داده شد ما به اهمیت آن پی می بریم، بیش از هزار سال است که امام زمان(عج) صبح و شام گریه می کند و فرمود اگر اشک چشمم خشک شود خون گریه میکنم تا اینکه بمیرم.

آن کسی که می آید دستگاه امام حسین را سبک می شمارد واقعا نگاهش نگاه حقارت است زیرا خودش حقیر است، هرکس نگاهش به دستگاه سید الشهدا بلند باشد نشان بلند نظری خودش است. یک نمونه حضرت امام خمینی(ره) که فرمود: همه باید روضه بخوانند و همه مملکت باید گریه کنند. روضه ی سیدالشهدا اسلام را نگه داشته است .  قابل توجه آنهایی  که نزدیک محرم مقاله نویس می شوند به اسم آسیب شناسی عزاداری . افتخار رهبری که به عنوان ولی فقیه نام او در جهان برده می شود این است که من خود روضه خوان امام حسین (ع) هستم، خدا از حق خودش می گذرد ولی از حق سیدالشهدا (ع) نخواهد گذشت.

*هرکس در راه سیدالشهدا کوتاهی کند خدا او را نمی بخشد . محب خدا بودن مجانی نیست، پیغمبر هزینه داد، 13 معصوم را شهید کردند، چقدر پیامبر طعنه شنید، امیرالمومنین 25 سال خانه نشینی کرد و دید یک غاصب بالای منبر نشسته است، حضرت زهرا هزینه داد، آن چیزی که ما  از اهل بیت روضه می خوانیم چیزی است که ما می فهمیم، ما هم باید حاضر بشویم هزینه پرداخت کنیم، هیچ مشکلی ندارد یک نوکر امام حسین فحش بشنود .

 بخدا امروز قهوه خانه و قلیان اساس دست دشمن امام حسین(ع) است، عدم شناخت باعث شد برخی ذاکران به خطا بروند، یکی از ظرافت های دستگاه امام حسین آن است که زمانی که رسید به اوج نباید بخوانی، زمانی مداح نباید بخواند، یک زمان مداح باید خاک شود تا جاده برای مستمعین امام حسین صاف شود، این راه را ما باید درست کنیم ، باید خودمان خاک این راه باشیم تا مستمع درگیر ما مداح ها نشود و برود به معارف بالا دست پیدا کند.

*شما اگر بخواهید وارد ارتش بشوید درجات شما از پایین به بالا می رود نسبت به سابقه شما ولی در دستگاه امام حسین همان اول امام یک سرلشکری بر دوش شما می زند . بعد از چند سال امام حسین سرهنگش می کند و همین طور ادامه پیدا میکند بعد از 70 سال می بینیم که امام حسین مارا می کند غلام ، پیرهم شده می شود پیرغلام .

 دستگاه سیدالشهدا تفاوتش این است. پیرغلامان امام حسین نگاهشان نگاه روضه است یعنی یک مادر بچه به دوش می بیند گریه می کند؛ در دستگاه امام حسین هرکه وارد شد باید تمکین کند به قانون امام حسین نه اینکه برای امام حسین قانون وضع کنیم، هرکسی می خواهد به امام حسین برسد باید مسیر را طی کند ، نمی شود تا یک ساعت قبل محرم هرگناهی خواستم انجام دهم تا اینکه محرم شد پیراهن مشکی بپوشم بله امام حسین راه می هد.

*امام صادق فرمود: شیعه ما اگر سوره حمد خواند به مرده و زنده شد تعجب نکنید، به مرحوم ناظم در وسط روضه خبردادند که فرزندت فوت شد، ناظم گفت: آقا جان من شغلم روضه خواندن است، کار شما هم مرده زنده کردن، وسط روضه خبر دادن ناظم فرزندت زنده شد، آن کس که به پیرغلام امام حسین بد نگاه می کند، یعنی دارد به خلوصی که امام حسین در وجود او قرار داده توهین می کند، سیدالشهدا در قله بندگی ایستاده است، بیش ازهزار سال است که امام زمان هر روز به وهب سلام می دهد، با اینک چند روز بیشتر اسلام نداشت ولی امام زمان به جابر با آن هم سن وسال وسابقه سلام نمی دهد.

در ادامه حجت الاسلام سید حسین مومنی با موضوع روضه خوانی به سخنرانی پرداخت که متن سخنان وی  در ادامه می آید :


گزیده سخنان حجت الاسلام مومنی

*کربلا را باید مرکب از سه عنصر دانست، نکته اول در واقعه عاشورا که علل و عوامل رخداد این واقع شوم را رقم زد، این بود که  امت اسلام آمدند اجتماع کردند و فرزند پیامبر خودشان را به بدترین وضع ممکن که بد تر از آن امکان پذیر نیست شهید کردند.

*واقعه کربلا معلول سقیفه است باید این علل عوامل شناسایی شود تا بصیرت عمومی جامعه بالا می رود، ماقائل  به وحدت هستیم، که وحدت دو نوع است: 1-وحدت سیاسی2-وحدت اعتقادی، هیچ کدام از علمای شیعه چنین اعتقادی ندارند، بالاترین دلیل برای این مدعی کتبیه ای که در بیت حضرت آقا بالای سر ایشان نصب می شود و بروی آن نوشته است السلام علیک الصدیقه الشهیده، شهیده یعنی اینکه ما وحدت اعتقادی نداریم ولی وحدت سیاسی داریم.

*پیامدهای واقعه عاشوراچیست؟ باید به این واسطه به دنبال پیامدها باشیم، مهم ترین پیامد عاشورا احیاء عقول است که علامه محمدتقی جعفری و آیت الله جوادی آملی در این باره کتاب دارند، عقل که تعطیل شود ولی خدا را به قتلگاه می برند، باید این نکات پرداخته شود.

*تبرک شدن بعضی چیز ها به اعتبار آینده است، برخی می گفتند این ضریح که هنوز نرفته است نصب شود، پیغمبر خدا کودکی را بوسید و فرمود این زمانی که بزرگ شود در کربلا در راه حسین من به شهادت می رسد، امیرالمومنین از مرکب پایین آمد خاک را بوئید و فرمود اینجا محل شهید شدن مردان ماست، محل ذبح شدن کودکان ماست، اینجا محل هتک حرمت زنان ماست، از رهگذر محفل نشینی چه چیزی به ما می رسد.

*خدمت یکی از بزرگان رسیدیم از ایشان دستور العملی گرفتم پرسیدم اقا چقدر طول می کشد این دستورالعمل کارگر شود؟ گفت: برای تو یک هفته  برای من دو ماه، گفتم آقا جان این را شما به ما می دهید پس چرا برای شما بیشتر زمان می برد؟ گفتند: چون تو روضه خوان امام حسین هستی.

*پیامد واقعه عاشورا قرب الهی است، ، طریق امام حسین بهترین راه سیر سلوک الی الله است، راه امام حسین هم وسیع و جادار است و هم سریع به مقصود می رسد، در روایت آمده اگر کسی شقی وارد حرم امام حسین شود سعادتمند از حرم خارج خواهد شد.


گزارش تصویری


قاری : آقای گودرزی

فرمانده سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم الحسنی

سرهنگ سیدابوالحسنی

فخر المادحین حاج محمد ابوالقاسمی


پیرغلام آستان اباعبدالله حاج محمود عطایی

استاد رنجبر گل محمدی و حاج امیر نعیمی

حاج داوود شفیعی

ذاکر اهل بیت آقای خورشیدی

حاج حسین سازور

 

دریافت

حاج داوود شفیعی


دریافت



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
میثم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
1
3
سلام عشقست حاج حسین سازور
عکس یازدهم میاندار موج حاج عباس
علی طلا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
1
2
حاج حسین آقای خودمون رو عشقه
بح بح حاج محمود عطا بزرگوار
حاج عباس دامن کشان و داش علی حاجی کاظمی روعشقه
طرف عکاسه همه بچه های موج رو میشناخته ها
وب حاج مهدی سلحشور و حاج محمود کریمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
سلام.دهه محرم 92 حاج مهدی سلحشور تبلیغاتش زده شد.
از وبمون دیدن کنید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین