عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۵۷۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
ایستگاه راه‌آهن تهران شب گذشته یکی از متفاوت‌ترین شب‌های تاریخ خود را تجربه کرد چرا که میزبان صدها تن از مداحان و پیرغلامان اهل بیت بود که یک صدا فریاد «ارباب من حسین است» را سر می‌دادند.

عقیق:بیش از 300 نفر از مداحان و پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت شب گذشته تهران را به مقصد استان گلستان ترک کردند تا برای شرکت در یازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی خود را به شهر گرگان برسانند.

در این مراسم باشکوه که از ساعت 19 در ایستگاه راه‌آهن تهران آغاز شد، مداحان اهل بیت با چاوشی‌خوانی،‌ مداحی به زبان‌های فارسی، عربی و آذری و سر دادن نوای «ارباب من حسین است»‌ شبی به یادماندنی را در ایستگاه راه‌آهن تهران رقم زدند.

در بخشی از این مراسم، محمدحسین صوفی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی اصلی برگزاری همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی در جمع مداحان حضور یافت و آنان را بدرقه کرد.

وی درباره تغییرات یازدهمین دوره این همایش گفت: باید بیایید و از نزدیک خودتان ببینید اما اجلاس دو روزه است و در بخشی از آن پیرامون نحوه برگزاری آیین‌های عاشورایی در سراسر کشور بحث و بررسی خواهد شد.

صوفی ادامه داد: در همایش امسال از یک هنرمند، یک فیلم‌ساز و یک مؤلف برجسته تجلیل می‌کنیم همچنین 5 مداح و پیرغلام از دیگر کشورها نیز معرفی و تجلیل می‌شوند.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری همایش امسال در استان گلستان ادامه داد: با توجه به اینکه همه اقلیت‌های دینی برای تکریم و برپایی مراسم عزای اباعبدالله الحسین (ع) فعالیت می‌کنند در همایش امسال از 5 تن از برادران اهل تسنن نیز تجلیل به عمل می‌آید.

به گزارش فارس یازدهمین همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی با حضور 500 تن از مداحان داخلی و خارجی هفتم تا نهم آبان در شهر گرگان برگزار می‌شود. دوره قبلی این همایش سال گذشته در سرعین اردبیل برگزار شد.


منبع: فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین