عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
مراسم سوگواری ایام محرم الحرام، ماه عزای خاندان رسالت و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می شود.
عقیق:مراسم سوگواری ایام محرم الحرام، ماه عزای خاندان رسالت و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران باوفایش در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار می شود.
این مراسم از شب اول محرم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز و تا شب 15 محرم الحرام ادامه می یابد. سخنران این مراسم نیز حجت الاسلام کاردان است که در این ایام ابعاد مختلف واقعه عاشورا و شهادت حضرت سید الشهدا(ع) و یاران آن حضرت را بررسی می کند.
همچنین در این مراسم که هر شب در مصلی بزرگ ری برگزار می شود، اصغر حیدری از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت نوحه سرایی می کند.
ابن قولویه در کتاب «کامل الزیارات» از محمد بن یحیی اشعری عطار قمی روایت کرده است که شخصی از اهل ری گفت: بر حضرت امام هادی(ع) وارد شدم آن جناب از من پرسید در کجا بودی؟ عرض کردم به زیارت سید الشهدا رفته بودم. فرمود: آگاه باش اگر قبر عبدالعظیم را که در نزد شماست زیارت کرده بودی مانند این بود که حسین بن علی(ع) را زیارت کرده باشی .

منبع: شبستان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین