عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۵۶۱
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی:
دبیر یازدهمین اجلاس بین‎المللی پیرغلامان حسینی بر لزوم معرفت‎افزایی مداحان تاکید کرد و گفت: وحدت جهان اسلام یکی از رسالت‎های مداحان در اجلاس پیرغلامان حسینی است.

عقیق:ابراهیم طاهری شب گذشته در جمع مردم استان گلستان در خصوص برنامه‎های اجلاس پیرغلامان حسینی اظهار داشت: هدف اصلی برگزاری این اجلاس گسترش فرهنگ صحیح عزاداری سیدالشهدا (ع) در جامعه اسلامی است.

وی تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در عرصه مداحی و تجلیل از پیرغلامان عرصه حسینی را از دیگر اهداف این اجلاس برشمرد و تصریح کرد: در این اجلاس از پیرغلامان حسینی که سالیان متمادی، مردم را به فیوضات معنوی رساندند و حداقل دارای 70 سال سن و 40 سال سابقه در عرصه مداحی دارند و تربیت شاگردان کرده و می‎کنند تجلیل می‎شود.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی با بیان اینکه حماسه عاشورا یک حادثه نیست، خاطرنشان کرد: قیام عاشورا یک فرهنگ انسان‎ساز است که در نشر و ترویج فرهنگ حسینی گام برمی‌دارد.

طاهری از حضور بیش از 600 مهمان داخلی و خارجی در اجلاس پیرغلامان حسینی خبر داد و گفت: بعد از برگزاری اجلاس دهم که بسیار باشکوه در استان اردبیل برگزار شد اینک گلستان مفتخر به برگزاری این اجلاس شده و در مراسم اختتامیه این نشان را به استان خوزستان تقدیم خواهد کرد.

وی از ساماندهی و فعالیت هشت کمیته استانی و هشت کمیته ملی در این اجلاس خبر داد و یادآور شد: جلسات متعددی با اعضای کمیته‎ها و سازمان‎های برگزارکننده در تهران انجام شد.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی‎ خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، تشکل‎ها و هیئت‎های مذهبی، کانون مداحان، شعرای آئینی و ... در این اجلاس همکاری می‎کنند.

طاهری بیان داشت: در زمان استاندار سابق کمیته‎های هشت گانه در گلستان تشکیل شد و هر کدام از دستگاه‎ها بنا به مسئولیتی که بر عهده گرفتند و کار را پیگیری کردند اکنون در زمان استاندار جدید گلستان نیز شاهدیم که مقام ارشد استان با جدیت کارها را پیگیری می‎کنند.

وی افزود: ستادهای استانی پیرغلامان حسینی که در سراسر کشور فعال هستند نسبت به معرفی بهترین پیرغلام که از ویژگی‌های مناسب برخوردار باشد اقدام خواهند کرد.

دبیر اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی تاکید کرد: باید تدارک و پیش‎بینی حضور مهمانان داخلی و خارجی با مدیریت مناسبی انجام شود تا سبب افزایش هزینه‎ها در این زمینه نباشیم.

طاهری در خصوص بازخورد این رخداد بزرگ فرهنگی بیان داشت: گلستان با وجود جاذبه‎های توریستی بالا اما از داشتن هتل‎های مناسب بی‎بهره است لذا کمبود امکانات نمی‎تواند در جذب گردشگر موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه برگزاری اجلاس حسینی فرصت مناسبی برای معرفی گلستان از شبکه‎های متعدد داخلی و خارجی است، گفت: در کنار معرفت‎افزایی مداحان به معرفی ظرفیت‎ها، استعدادها، محل‎های گردشگری و توریستی، صنایع و تولیدات و فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه پرداخته می‎شود که زمینه‌ای برای معرفی گلستان به کشور و خارج از مرزها خواهد بود.


منبع: فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین