عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۵۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
معرفی کتاب...
تمام پرسش و پاسخ‌های مهم و اصولی در مورد مهدویت در قالب یک داستان بین معلم دینی و دانش آموزان یک کلاس اتفاق می‌افتد که منجر به هر چه روان‌تر و جذاب‌تر شدن کتاب 'پدر مهربان برای همه' شده است.
عقیق:متن کتاب "پدر مهربان برای همه" در مورد آشنا کردن نوجوانان با امام زمان‌(عج) است از غیبت امام (ع) گرفته تا مهربانی امام که عنوان کتاب برازنده محتوای آن است.
داستان از آنجایی شروع می‌شود که در یک مدرسه دخترانه یک روز یکی از بچه‌ها غایب می‌شود و این سوال در ذهن دوستش ایجاد می‌شود که آیا غیبت امام زمان‌ عجل‌الله‌‌تعالی‌فرجه‌الشریف نیز مانند غیبت او است؟ یعنی همانطور که دوستش الان در مدرسه حضور ندارد ولی در خانه‌ خود نزد پدر و مادرش هست امام زمان‌(عج) هم آیا اگر در بین ما نیست جای دیگری حضور دارد، و این مقدمه‌ای می‌شود تا او و به تبع او سایر دانش آموزان پرسش و پاسخ‌های معتددی در این خصوص در کلاس دینی‌شان از معلم‌شان بپرسند.
مخاطب کتاب قشر نوجوان و جوان هستند، یکی از نکات مهم در مورد آن شیوه نگارش آن و داستانی بودن آن است که تمام پرسش و پاسخ‌های مهم و اصولی در مورد مهدویت در قالب یک داستان بین معلم دینی و دانش آموزان یک کلاس اتفاق می‌افتد که این ویژگی به هر چه روان‌تر و جذاب‌تر شدن اثر می‌افزاید.
هدف نویسنده آشنا کردن نوجوانان با مهدویت و حضرت ولی عصر‌(عج) به شیوه‌ای جدید و در قالب داستان است که در سرتاسر کتاب موفقیت اثر و نویسنده در پیشبرد آن هدف به چشم می‌خورد، چرا که شیوه‌ نگارش آن مناسب مخاطب خاص آن است.
نویسنده در مکان‌هایی که نیاز به ارجاع به منبع بود به صورت پاورقی این کار را انجام‌داده، قطع و صفحه‌بندی و حجم آن هم مناسب بوده‌است.
نکات اصلی و مفاهیم کلیدی کتاب عبارتند از غیبت امام(عج)، معنای غیبت، او ما را می‌بیند و می‌شناسد، دلایل غیبت، امام زمان(عج) از کارهایمان خبر دارد، کاش زودتر می‌دانستم، علل غیبت، فایده امام غایب و.... این کتاب در کل شش فصل دارد که در فصل آخر معلم از دانش‌آموزان می‌خواهد که در جلسه بعدی کلاس که همین فصل آخر است همگی سوالاتی که در مورد امام زمان عجل‌الله‌‌تعالی‌فرجه‌الشریف در ذهن دارند بپرسند و او به آنها پاسخ دهد، سوالات دانش آموزان از این دست بود که چه کار کنیم تا امام زمان(عج) از دست ما خوشحال شود؟، چه کنیم تا از یاران امام زمان(عج) باشیم؟ بعد از امام زمان(عج) چه می‌شود؟ و... در صفحات آخر کتاب نیز مسابقه‌ای از داخل متن کتاب طراحی شده که نوجوانان برای محک زدن خودشان می‌توانند در مسابقه شرکت کنند و به آن سوالات پاسخ دهند.
شایان ذکر است، کتاب "پدر مهربان برای همه" نوشته حسن محمودی در 80 صفحه از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) برای پنجمین بار منتشر شده است.

منبع: شبستان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین