عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۴۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
جشن غدیر در هیئت مجانین الحسین(ع)
علی(ع) با این فضایل بی کران قابل مقایسه نیست با دیگران، به اعتراف خود آن ها علی(ع)سه فضیلت دارد که از همه بالاتر است، اولا همسرش فاطمه است، دوم فتح خیبر به دست او بود، سوم او یک ضربه زده است که از عبادت جن و انس بالاتر است...
عقیق: مراسم جشن عید بزرگ غدیر با حضور جمعی از پیروان امیرالمومنین(ع) در هیئت مجانین الحسین(ع) برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم استاد مهدی توکلی در موضوع اهمیت واقعه غدیر در تاریخ اسلام سخنرانی کرد. مدیحه سرایی حاج حسن خلج از دیگر بخش های مراسم هیئت مجانین الحسین(ع) بود.


گزیده ای از سخنان حاج مهدی توکلی را می خوانید:

*امام باقر می فرمایند: ابلیس چهار جا ناله زد، اولی روزی که از رحمت خدا تردش کردند و از بهشت رانده شد، مورد لعن خدا قرار گرفت. در روایات حضرت رضا روز غدیر خم را تشبیه کردند به روزی که شیطان به آدم سجده نکرد، آنهایی که ولایت امیرالمومنین را قبول کردند، آنها ملائکه صفت هستند و برتری آدم را پذیرفتند ولی آنها که برتری حضرت را قبول نکردند آن ها شیطان صفت هستند.

*خیلی ها شاید این صفت را داشته باشند ولی هم اسم او نباشند، و روحی سرکش دارند. در مقابل هیچ کسی تسلیم نمی شوند ولی روح بندگی ندارند، شاید نماز شب هم بخواند ولی سرکش است، شیطان میگفت من راه خودم را بلد هستم و قبول نمی کرد که انسان بالاتر است، اینکه ولایت علی علیه السلام را قبول نکند یک گناهی است که هیج حسنه ای به آدم سود نمی دهد، امیرالمومنین هم از دنیا رفته و گرنه معلوم نبود ما زیر بار ولایت ایشان می رفتیم.

*علی علیه السلام با این فضایل بی کران قابل مقایسه نیست با دیگران، به اعتراف خود آن ها علی علیه السلام سه فضیلت دارد که از همه بالاتر است، اولا همسرش  فاطمه است، دوم فتح خیبر به دست او بود، سوم او یک ضربه زده است که از عبادت جن و انس بالاتر است، ضربه ای که به عمرو زده است، کمالات اگر ده جز باشد 9 جز را دربست به امیرالمومنین داده است که هیچ کسی ندارد.

*علی علیه السلام عالم است. ابن عباس هم عالم است ولی علم ابن عباس کجا علم حضرت علی علیه السلام کجا؟ زهد را ابن مسعود هم داشته ولی قابل مقایسه با حضرت امیر نیست، امام صادق فرمود این 6 هزار سال عبادت شیطان 6 هزار سال دنیایی نیست، اگر کسی ذره ای به ولایت امیرالمومنین تردید داشته باشد خدا او وارد آتش جهنم میکند، شیطان ایرادش این است که زیر بار بالاتر از خودش نمی رود در سقیفه هم همین را میگفتند، میگفتند علی جوان است دنیا دیده تر باشد بهتر است.


گزارش تصویری؛



























صوت مداحی حاج حسن خلج


دریافت صوت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
0
0
داداش صوت رو نزاشتی چرا؟؟
قبلا با آی دی ام دیده میشد..
محب213
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
2
2
با سلام
روش عقیق کاملا عوض شده و فقط میپردازه به مداحان معروف و شناخته شده
واقعا جای تاسف دراه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
0
یکسال گذشت اما فایل تصوری مجانین الحسین ندیدم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین