عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۴۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
دعای کمیل، سحر جمعه، حرم سید الکریم
قدیمی ها وقتی مکه می رفتند حتما از آن طرف می رفتند کربلا و از آنجا بر میگشتند به شهرخودشان، کربلاست که غدیر را زنده میکند، کربلاست که واقعا به مردم خط می دهد که راه امامت این است...
عقیق: مراسم روحانی توسل و دعای کمیل، سحر جمعه در حرم سید الکریم با مناجات خوانی حاج منصور ارضی برگزار شد.

گزیده سخنان حاج منصور ارضی در این مراسم را می خوانید:

* یکی از موضوعات جدا نشدن پیامبر و امیرالمومنین است، وقتی نجف تشریف ببری اول سلام  و اذن دخول با پیامبر است، عید غدیر شناخت پیامبر است و هم شناخت امیرالمومنین، شناخت فقط دوست داشتن نیست، تمام زیبایی روز عید غدیر بخاطر این دو برادر است، امیرالمومنین صدیق الاکبر، و فاروق بین الحق و الباطل، وقتی مدینه بروی می بینی این دو صفت را به دو نفر دیگر اختصاص داده اند و صفت دزدی کرده اند، اما چرا با همه ی این حرف ها مردم امیرالمومنین را در عرض سه ماه رها کردند؟

*واقعا همه این اسم را قبول کردند مثل عهدی که در الست برای آدم شدن قالوا بلی گفتند، امیرالمومنین امامتش از همه اخذ شده است چه در آسمانی ها چه در زمینی ها. زمانی که به امیرالمومنین و پیامبر سلام می دهی به محبین آن ها هم سلام داده ای، اگر ما محب واقعی باشیم، این سلامی که شیعیان می خوانند در هر جای دنیا به ما هم می رسد. گودال غدیر فقط با گودال کربلا روشن می شود.

*قدیمی ها وقتی مکه می رفتند حتما از آن طرف می رفتند کربلا و از آنجا بر می گشتند به شهرخودشان، کربلاست که غدیر را زنده میکند، کربلاست که واقعا به مردم خط می دهد که راه امامت این است، چقدر اهل بیت برای ما زحمت کشیده اند، از فردای غدیر حواست به محرم باشد، محرم خرج دارد، سعی کنید هیئت های محله خودتان زمین نمانند؛ ولو شده یک شب در دهه اول محرم غذا بدهید، اهمیت بدهید به مجلس امام حسین، قدیم فقط یک چایی می دانند، اقامه ی عزا مهم است، هر جوری که می توانید برای دستگاه امام حسین خرج کنید.

*نگذارید این پرچم ها ضعیف شود، نگذارید چراغش سوسو بزند، باید نورانی باشد. اگر تو سجده نکنی این قدر نیرو دارد خدا که ما جدا می مانیم، از حرف های اضافی بپرهیزید، خدا دعوت کرده است به ضیافت امام حسین.


گزارش تصویری


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر منصور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
0
2
تصویر هفتم آقای امیر حسین داوودی است ایشان از ذاکرین و مداحان با صفای اهل بیت میباشد که ساکن شهرری است
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین