عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: همزمان با عید غدیر خم، مجتمع خدماتی حضرت زهرا(س) در کربلای معلی با هدف خدمت‌رسانی به زائران افتتاح می‌شود.
افتتاح یک مجتمع خدماتی در کربلا و آغاز ساخت درهای حرم حضرت عباس(ع)

عقیق: مهندس حسن پلارک رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: این پروژه که از بهمن‌ماه سال 90 آغاز شده بود، همزمان با عید غدیر افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: این زائرسرا در فاصله‌ دو کیلومتری از حرم مطهر حسینی در 6 طبقه با 2800 متر زیربنا ساخته شده است تا میزبان زائران اباعبدالله الحسین (ع) باشد.

او همچنین با اشاره به طرح ترفیع گنبد حرم حضرت سیدالشهدا (ع) و اجرای طرح بازسازی صحن حضرت زینب(س)، اظهار کرد: در آستانه‌ عید غدیر خم، قرارداد طرح ترفیع گنبد حرم حضرت سیدالشهدا (ع) و اجرای طرح بازسازی صحن حضرت زینب(س) به نام طرح «عقیله‌ بنی‌هاشم» منعقد می‌شود.

پلارک افزود: قرارداد صحن حضرت زینب(س) با بودجه‌ای بالغ بر ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان اجرایی می‌شود که مدت یک سال و نیم را برای این طرح در نظر گرفته‌ایم و مدت دو سال هم برای طرح ترفیع گنبد و تقلیل حجم ستون‌های باربر گنبد و سقف حرم حضرت سیدالشهدا (ع) در نظر گرفته‌ایم که برای هر ستون شش ماه زمان داده شده است.

وی همچنین درباره‌ وضعیت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف، گفت: این پروژه در فاز تکمیل اسکلت بخش زیارتی شبستان قرار دارد و ستون‌های طبقه‌ی اول موزه و کتابخانه‌ طرح توسعه نیز احداث شده و در بعضی بخش‌ها نیز دیوارچینی در حال اجراست.

مجید زنجانی مسؤول ستاد عتبات عالیات ساوه نیز گفت: همزمان با عید سعید غدیر خم، کار ساخت درهای حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (ع) در این شهرستان (ساوه) آغاز می‌شود.

او ادامه داد: اسکلت چوبی این درها که از جنس ساج است با صرف هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد ریال تماما توسط یک فرد خیر تامین شده است و در روز عید سعید غدیرخم طی مراسم خاصی وارد ساوه می‌شود.

وی گفت: با استقرار اسکلت چوبی در کارگاه ساخت درب حرم حضرت عباس (ع) که در آستان مقدس امامزاده سیدعلی اصغر (ع) و در جوار گلزار شهدا برپا شده است، هنرمندان قلم‌زن و منبت‌کار فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

او با اشاره به این‌که 300 کیلوگرم مس و 440 گرم طلای اهدایی مردم نیز در ساخت این در استفاده خواهد شد، افزود: این پروژه در مدت شش ماه تکمیل و به کربلای معلی ارسال خواهد شد.

زنجانی ادامه داد: این در معروف به باب‌الرأس بوده و روبروی بین‌الحرمین قرار می‌گیرد. ابعاد آن دو متر و 80 سانتی‌متر در چهار متر و 25 سانتی‌متر است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات ساوه یادآور شد: هزینه‌ی ساخت این درها توسط مردم ساوه و زرندیه تامین و به همت هنرمندان و درودگران این منطقه ساخته خواهد شد و پس از رونمایی برای نصب به کربلای معلی انتقال خواهد یافت.


منبع: ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین