عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۳۷۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۱
غدیر برای این است که تابلوی عبادت مخلصانه علی(ع) و نهایت کوشش و تلاش او را ببینیم و همانند ایشان رفتار کنیم.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد غلامعلی در گفت‌وگویی با بیان این‌که «مهمترین روایتی که در مورد غدیر حدیث معروف "مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ، فَهذا عَلِیٌّ مَوْلاهُ" است» عنوان کرد: معنای خاصی پشت این حدیث وجود دارد و اینکه منظور پیامبر از ولی کسی است که بتواند همواره با پیامبر همراه باشد و مطیعان او نیز همواره پشت امام باشند.

این استاد حوزه تاکید کرد: دلیل انتخاب حضرت علی(ع) از سوی پیامبر(ص) این بود که امام علی (ع) همواره نسبت به اطرافیان خود ویژگی‌های خاص و مهمی داشت. مثلا در هنگامی که همه کافر بودند ایشان مسلمان شد در حالی که همه عقب‌نشینی می‌کردند حضرت علی(ع) همیشه پیشرو بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) همواره خدا را خالصانه پرستش می‌کرد. اگر انسان بخواهد مولا علی را بشناسد باید قدم به قدم ایشان راه برود و هیچ گاه به غیر از خواست خدا و رسول و ائمه(ع) خواست دیگری را نبیند.

غلامعلی تصریح کرد: ما در اکثر زیارتنامه‌هایی که از امامان وارد شده می‌خوانیم حضرت علی(ع) همواره با نفسش مبارزه می‌کرد. کسی که می‌خواهد شیعه باشد باید در تمام مواقع با هوای نفسش مقابله کند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در تمام طول زندگی‌اش تلاش هدفدار و بی‌وقفه می‌کرد و همواره در پی این بود که بداند خدا از او چه خواسته است؟ شیعه کسی است که اگر همه اطرافیان کارهای شیطانی می‌کنند او فقط خواست خدا را پیش بگیرد همانند حضرت علی(ع).


منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین