عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۳۳۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع):
فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) با بیان این‌که بازسازی واقعه غدیر خم از سال 89 شروع شده است و اکنون در 122 نقطه کشور اجرا می‌شود، گفت: این مراسم امسال با شکوه بیشتر در استان قم برگزار می‌شود.
مراسم ویژه بازسازی واقعه غدیر خم در قم برگزار می‌شود

عقیق: سردار مهدی مهدوی‌نژاد ضمن تبریک عید غدیر و قربان گفت: امسال در چهارمین سال متوالی این توفیق را داشته‌ایم که مجموعه سپاه علی ابن ابیطالب (ع) با کمک سازمان‌ها و ادارات و مسئولان استان واقعه بزرگ غدیر را در کنار کوه خضر نبی (ع) جشن بگیریم.

وی با اشاره به این‌که غدیر به عنوان چشمه‌ای است جوشان که از زمان حضرت خاتم (ص) تا زمان درخشش ولایت یگانه منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) در بستر ولایت جاری است، اظهار داشت: تشنگان و عاشقان معرفت می‌توانند از این چشمه‌سار زلال و گوارا بهره ببرند.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) با بیان این‌که هدف ما آماده‌سازی محیطی مناسب برای درک قوی‌تر از اصول و مبانی ولایت است، ادامه داد: این اصول و مبانی قبل از انقلاب خاموش شده بود و بعد از انقلاب اسلامی شاهد درخشش آن بودیم و انقلاب اسلامی توانسته است نور اسلام را در جهان گسترش دهد و به همین مناسبت روز غدیر را به عنوان یک روز تاریخی و بزرگ می‌دانیم.

وی با اشاره به این‌که ما در تلاش هستیم که این نور از حالت غربت خارج شده و به یک جشن عمومی تبدیل شود، افزود: دشمنان با تمام وجود تلاش کردند که تلالو و درخشش این روز بزرگ که خداوند آن را به عنوان اکمال دین قلمداد کرده است از بین ببرند و هرچه تلاش کردند که این نور را خاموش کنند به نتیجه نرسیدند.

مهدوی‌نژاد با اشاره به این‌که هرچه بیشتر معرفت و بینش مردم به برکت انقلاب اسلامی افزوده می‌شود حضور بیشتر مردم را شاهدیم، تصریح کرد: شما شاهد حضور مردم در ایام مختلف مانند دعای عرفه بوده‌اید و قطعاً مردم ما این روز را هم مانند اعیاد دیگر جشن می‌گیرند و خفاشان و شب‌پرستان از این حرکت قطعاً ناراحت می‌شوند.

وی الگوسازی و معرفی روز بزرگ غدیر برای نسل جوان، شناساندن و معرفی سیره ائمه معصومین(ع) با استفاده از آیات و روایات با سبک و ذوق هنری، ایجاد پیوند بین ولایت معصومین(ع) و نسل جدید انقلاب، کمک به گسترش معارف الهی و ارزش‌های الهی در جامعه و افزایش معرفت بسیجیان و حلقه‌های صالحین با واقعه غدیر خم را از گام‌هایی دانست که در راستای این هدف برداشته شده است.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) با بیان این‌که این مراسم از سال 89 شروع شده است و اکنون در 122 نقطه کشور اجرا می‌شود، گفت: هنرمندان و صاحبان ذوق و سلیقه و عاشقان ولایت و اسلام و انقلاب در تلاش هستند که این مراسم به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی با بیان این‌که اجرای این برنامه از اول تابستان 92 در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در انجام این کار از کارگردان مجربی استفاده شده است و به کمک بسیجیان، هنرمندان و هنروران استان این کار کلید زده شده و در حال اجرا است.

مهدوی‌نژاد عنوان کرد: از مساعدت ارگان‌ها و سازمان‌ها که در این زمینه همکاری کرده‌اند تشکر می‌کنم و از مردم عزیز، آگاه و ولایت‌مدار قم درخواست می‌کنم در این برنامه حضور چشمگیر داشته باشند.

وی عنوان کرد: این مراسم با حضور بیش از یک‌هزار نفر از هنرمندان و بسیجیان در قالب پنج کاروان از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه آغاز می‌شود و با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت‌الله حسینی‌بوشهری خاتمه خواهد یافت.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب (ع) یادآور شد: وسیله ایاب و ذهاب برای عموم مردم در سطح شهر تدارک دیده شده است تا بتوانند در این مراسم حضور پیدا کنند.

وی در خصوص تغییرات این مراسم نسبت به سال گذشته گفت: این مراسم از 2 بخش تشکیل شده است و بخش اول مربوط به سال هشتم هجری و فتح مکه بوده و بخش دوم به حادثه غدیر خم اختصاص دارد و از نظر کمی و کیفی نیز با افزایش تعداد هنرمندان و هنروران، تغییراتی نسبت به سال گذشته داده شده است.


منبع:ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین