عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۳۳۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۲
هر ملتی اگر بخواهد راه آزادی‌خواهی و استقلال را طی کند، باید از راه و مسلک اصحاب عاشورا الگو بگیرد، همان‏طور که ملت مسلمان ایران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آن را پیمود.
عقیق:کتاب «فرات حیات» تدوین معاونت راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از سوی دفتر نشر معارف به زودی منتشر می‏شود.
اساس دین اسلام با عاشورا پیوند خورده و به برکت آن باقی است. آنچه موجب بروز چنین فداکاری و شجاعتی از سوی حضرت سیدالشهداء (ع) شد، ریشه در معنویت، اخلاص، شجاعت، بصیرت و در یک کلمه، انسان کامل بودن آن حضرت (ع) داشت.
عاشورا حاوی درس‌ها و عبرت‌های فراوانی است و بر هر مسلمان و ملت مسلمانی لازم است تا این درس‎ها را فرا بگیرد. در نهضت عاشورا و همچنین در بررسی تاریخی حوادث 50 سال اول تاریخ اسلامی، نقش خواص، خصوصاً خواص جبهه‎ حق نقشی مهم و عبرت‌آموز است، بیماری و آفت بی‌بصیرتی و از آن مهم‎تر دنیاطلبی آسیبی است که همان‎طور که منجر به شهادت اهل‌بیت پیامبراکرم(ص) شد در هر زمان می‎تواند به انحطاط جامعه‌ اسلامی و حاکم شدن دوباره‎ یزیدهای زمان شود؛ لذا هر ملتی اگر بخواهد راه آزادی‌خواهی و استقلال را طی کند، باید از راه و مسلک اصحاب عاشورا الگو بگیرد، همان‏طور که ملت مسلمان ایران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هشت ساله در برابر مستکبران راه امام حسین(ع) را در پیش گرفت و عزّت و استقلال خویش را حفظ کرد.
بنابر گزارش روابط عمومی دفتر نشر معارف اسلامی، این کتاب گزیده‌ای از بیانات امام خمینی (ره) درباره عزاداری و اهمیت آن، بیانات مقام معظم رهبری و رساله‏ای از علامه طباطبایی درباره نهضت سیدالشهداء (ع) و پرسش‏ها و پاسخ‏هایی ویژه ایام محرم است.
شایان ذکر است، کتاب «فرات حیات» در 246 صفحه و قطع رقعی از سوی دفتر نشر معارف تا پایان آبان ماه سال جاری منتشر می ‏شود.

منبع:شبستان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین