عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
کتاب "میراث تشیع و ایران" توسط انتشارات آمریکایی GSP و رایزنی فرهنگی جمهوري اسلامي ايران در نیویورک به جامعه علمی- فرهنگی امریکا عرضه شد.
انتشار کتاب "میراث تشیع و ایران" در نيويورك

عقیق: اين كتاب مشتمل بر 12 مقاله از صاحب نظران و مولفان شیعی و غیر شیعی است و  دارای مشخصات کتابخانه کنگره و در سایت امازون هم قابل دسترس است.

هدف اصلی کتاب پرداختن به استعدادها، ظرفیت ها و توانمندیهای فکری و نظری و عملی تشیع در پی ریزی نظام های سیاسی فرهنگی است.

این کتاب درواقع به نوعی پاسخ به سوالات انبوه دانشجویان و اهل قلم امریکایی پیرامون ماهیت سیاسی و فرهنگی تشیع است.

رهیافت اصلی کتاب  معرفی نظام و الگوی گفتمان شیعه متبلور در نظام جمهوری اسلامی ایران است . اگر چه در بخشی از کتاب به سنت ها و میراث تمدنی شیعه در طول تاریخ می پردازد اما هسته اصلی کتاب ارائه الگوی مترقی شیعه در در دنیای معاصر و کنونی است.

در این کتاب خواننده به مطالعه مقالاتی از مولفانی همچون "محمود ایوب" استاد دانشگاه تمپل، "لیاقت تکیم" استاد دانشگاه مک مستر کانادا، "حبیبه رحیم" استاد دانشگاه سنت جونز نیویورک، "محمد باقر خرمشاد" رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ،"داگلاس هاستتر" رییس کلیسا و دفتر منونایت نیویورک  ، "ادریس حمید" استاد دانشگاه کلرادو،" محمد رضا دهشیری" معاون پژوهشی و آموزشي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي،" رندی پال" رییس موسسه دیپلماسی دینی آمریکا ، "جونگ" استاد کالج موریوان پنسیلوانیا ، " لیو"  از دانشگاه پکن و "محسن اسلامی" رایزن فرهنگی  كشورمان در نيويورك می پردازد.

شایان ذکر است این کتاب با نام انگلیسی :SHIA  TRADITION  AND IRAN CONTEMPORARY GLOBAL PERSPECTIVES  و در 299 صفحه منتشر شده است  و توسط ناشر و همچنین رایزنی فرهنگي ايران در آمریکا توزیع می گردد.


منبع: ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین