عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
مستند زندگی «علامه قاضی» در قالب مستند 9 قسمتی در مجموعه «حدیث سرو» ساخته شد.

عقیق:عبدالرسول گلبن کارگردان مجموعه حدیث سرو (قسمت‌های مربوط به زندگی آیت‌الله قاضی طباطبایی) در گفت‌وگویی گفت: بسیاری از عرفای عصر حاضر که در ایران صاحب نام هستند و شاگردان بسیاری دارند مانند مرحوم طباطبایی، آیت الله بهجت، آیت الله نجابت و... از یک سرچشمه استفاده کرده‌اند و آن مرحوم سیدعلی قاضی است که در نجف بودند.

وی ادامه داد:  بعبارتی دیگر مرحوم قاضی موفق شدند یک مکتب عرفانی بنا کنند که در 100 سال اخیر بیشترین تاثیر را در جوامع حوزی فرهنگی و معنوی جهان اسلام داشتند. آیت‌الله قاضی علاوه بر اطلاعات فقهی جامع و درجه بلند عرفانی که داشتند به تربیت شاگردانی در چهار دوره پرداختند و این شاگردان بودند که موج عظیمی در جهان اسلام ایجاد کردند.

گلبن اظهارداشت: بعنوان مثال نقشی که علامه طباطبایی در حوزه قم ایفا کردند در تاریخ بی‌نظیر است به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در قالب حدیث سرو آیت ا.. قاضی را که به سید عرفا مشهور است،  بیشتر به مردم معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: در این مجموعه تصویری اجمالی از حیات معنوی ایشان برای مخاطب گفته شده است و سبک بصری کار بر مبنای  تحقیقات، مصاحبه‌ها و فیلم‌های مستندی است که در ارتباط با زندگانی آیت الله قاضی است و همینطور گوشه‌هایی از زندگی ایشان بصورت مستند بازسازی تهیه  شده است.

وی گفت: این مجموعه 9 قسمتی تقریبا ثمره یک کار شش ساله است و با تعداد زیادی از کسانی که با آیت ا.. قاضی ارتباط هر چند جزیی داشتند گفت و گو شده چه علمایی که در نجف با ایشان آشنایی داشتند چه علمایی که در قم و تهران با ایشان رفت و آمد داشتند، از جمله آیت الله فهری، سید حسن قاضی، دکتر احمد احمدی، دکتر قاسم کاکایی، آیت الله قوچانی .

وی همچنین گفت:  7  قسمت این مجمومعه درباره آیت الله قاضی و 2 قسمت انتهایی آن درباره وصی ایشان آیت الله شیخ عباس قوچانی است.

گلبن در انتها گفت: مطلب خیلی مهم این است که آیت الله قاضی یک مکتب دینی جدیدی پایه‌ریزی کردند که در این مکتب که پیروان آن خود را اهل معرفت می‌نامند به شیوه‌ای زندگی می‌کنند که افرادی که طالبان رشد هستند وقتی با این سبک آشنا می‌شوند شور و شوقی در خود احساس می‌کند و به این سبک عرفانی اسلامی ترغیب می‌شوند. حتی پخش این گونه برنامه‌ها از زندگی علمای معرفت خودبخود در مخاطب یک احساس شور انگیزه‌ای برای رشد ایجاد می‌کند زیرا این مکتب اخلاقی حرف نویی، یک نوع زندگی و حیات را مطرح می‌کند.

دست اندرکاران این مجموعه عبارتند از : تیه کننده عبدالکریم عرشی ، کارگردان: عبدالرسول گلبن ، مدیر تصویر برداری بخش بازسازی : ایرج عاشوری،  تدوین :سید حسین آزادی، موسیقی : ابراهیم شهامت جاوید ، نویسنده و تحقیق : حجت الاسلام و المسلمین علی محمود حقیقی، مدیر تولید: علیرضا فالیزی.


منبع:فارس

211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین