عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۲۷
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹
به زیارت ضریح ارباب در شهر کریمه اهلبیت(ع) بروید
مدرسه معصومیه قم ، از صبح سه شنبه میزبان عاشقانی است که از دور و نزدیک به شوق زیارت ضریحی می آیند که در آینده ای نزدیک ، دردانه خلقت را در بر خواهد گرفت. این روز ها در جوار کریمه اهلبیت(ع) کربلایی دیگر بر پا شده است ، این روزها قلب ایران در قم می تپد.
درب‌های کارگاه ساخت ضریح امام حسین(ع) در مدرسه معصومیه قم از صبح امروز یازدهم مهر ماه به مدت ۱۵ روز به روی تمام علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت باز شده است.

به گزارش عقیق ، شیفتگان و دلدادگان زیارت کربلا ،  طی این مدت می‌توانند هر روز از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۰ به زیارت ضریح مطهر حضرت سیدالشهدا بروند.
ضریحی که کار ساخت آن  از ابتدای سال 1387 در قم  آغاز شد و هفته گذشته در مراسم باشکوهی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از کشورهای عراق، عربستان، بحرین، لبنان و... از این ضریح مطهر رونمایی شد.

از زمان رونمایی، حضرات آیات و مراجع عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، سبحانی، علوی گرگانی، موسوی اردبیلی، مؤمن، حسینی بوشهری، خاتمی و... با حضور در کارگاه ساخت ضریح این ضریح مطهر را زیارت کردند.


آن طور که مدیر پروژه ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) گفته ،  برنامه ریزی شده تا کاروانی برای انتقال ضریح به راه بیفتد و در مسیر با گذر از شهر‌ها و استانهای مختلف مورد بدرقه و زیارت مردم قرار گیرد که پیش بینی می‌شود این سفر به مدت ۴۰ روز ادامه پیدا کند.

یادآور می‌شود طراحی این ضریح مطهر توسط استاد محمود فرشچیان و خطاطیِ متون منقوش بر ضریح مقدس توسط استاد سید محمد حسینی موحد که از خطاطان به نام جهان اسلام است، انجام شده است. وزن کلی این ضریح ۱۲ تن است که در ساخت آن چهار هزار و ۶۰۰ کیلو نقره و بیش از ۱۱۸ کیلو طلا به کار رفته است. بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان صرف اجرای این پروژه شده است که از این مبلغ ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی در قالب طلا و جواهرات و سایر اقلام ارزشمند توسط عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) از سرتاسر ایران و جهان اهدا شده است. قرار است این ضریح مقدس در ایام محرم حسینی با حضور کاروان باشکوهی با گذر از شهرهای مختلف به کربلای معلی منتقل و در مضجع شریف امام حسین(ع) نصب شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین