عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
کارشناس مذهبی با بیان اینکه بحث امامت و ولایت جزو اصول فرهنگ دینی ما مسلمانان است، گفت: نام مقدس امام زمان(عج) سه مرتبه در خطبه غدیر عنوان شده است.

عقیق:حجت الاسلام محمد هادی عبد خدایی، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عید غدیر سنت ملى در بین مسلمانان است، گفت:در شرایط کنونی خالی کردن هویت مسلمانان کار اصلی دشمنان است.
وی افزود:بر اساس اعتقاد تشیع امام معصوم(ع) باید عهده‌دار حکومت در نظام اسلامی باشد و در زمان غیبت هم ولی فقیه عادل، شجاع، دانا و توانا و کسی که از نظر تقوا و تدبر در سطح عالی است عهده‌دار این مسئولیت خواهد بود.
وی افزود:زمانی که خداوند انسان را بر روی کره زمین آفرید هیچ‌گاه او را بدون راهنما و رهبر رها نکرد چرا که اهمیت مسئله رهبری و ولایت در مورد انسان‌ها فراتر از تصور است.
حجت الاسلام عبد خدایی با بیان اینکه عزت و سعادت دنیا و آخرت در گرو رعایت تقوای الهی است، تصریح کرد: تکمیل دین اسلام با معرفی حضرت علی(ع) به امامت و ولایت از سوی رسول گرامی اسلام(ص) محقق شد.
وی با اشاره به اینکه در خطبه غدیر نه تنها بر ولایت حضرت علی(ع) بلکه بر ولایت همه فرزندان ایشان و ائمه هدی(ع) نیز تاکید شده است، افزود: خطبه غدیر، یک سخنرانی سنگین از پیامبر اکرم است که در این خطبه، حضرت پیامبر مطالب زیادی را بیان کرده اند از جمله مطالبی که در خطبه غدیر فرمودند این است که نام مقدس امام زمان (ع) را سه بار بیان فرموده و نام ائمه را به عنوان جانشینان خود مطرح کردند.
حجت الاسلام عبد خدایی گفت:دلیل اصلی عقب‌ماندگی مسلمانان در طول قرون گذشته انحراف در مسئله غدیر است که امروز این امر باید بازخوانی شود و توجه به معقوله غدیر مهمترین نیاز جامعه اسلامی است.

این کار شناس مذهبی گفت: عید غدیر خم که عید ولایت و امامت است اهمیت و ارزش فراوانی دارد و باید تمام زوایای آن به دقت تبیین شود چرا که در طول تاریخ دشمنان تشیع با هدف کم رنگ کردن این اصل مهم تحریف‌های زیادی در آن به وجود آوردند که همین امر زمینه‌ساز تشکیل سلسله‌های پادشاهی مانند بنی امیه و بنی عباس شد.
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اهمیت این روز و بیعت با حضرت علی(ع) به اندازه ای بود که در همان جا پیامبر(ص) از مردم خواستند تا با امام علی(ع) بیعت کنند و همه مردم و حتی زنان حاضر در محل نیز با امام علی(ع) بیعت کردند.
وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) 52 بار در این خطبه، عبارت معاشر الناس را بیان کرده و پشت سر هر کدام از آن ها، مطالبی را بیان کرده اند، اظهار داشت: یکی از آن مطالبی که فرموده اند این است که هر علمی که ممکن است در عالم وجود داشته باشد، خداوند همه آن علوم را به من عنایت کرده و من همه آن علوم را به علی ابن ابیطالب تعلیم داده ام بنابراین در هیچ مساله ای هیچ سوالی از او نخواهید داشت، مگر این که پاسخ مثبت به شما خواهد داد.
حجت الاسلام عبد خدایی با طرح این مسئله که  پیامبر(ص) چرا موقعیت علمی حضرت امیرالمومنین(ع) را بیان می فرماید،گفت: در مسئله امامت و رهبری، یکی از نکات مهمی که مطرح است مساله علم است که پیامبر اکرم(ص) این گونه علم حضرت امیر المومنین(ع) را مطرح کردند.


منبع:شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین