عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۴۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
اعضای کنگره بین المللی امام سجاد(ع) هفته گذشته با آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی دیدار کردند و از دیدگاه ها و نظرات آن ها در مورد این کنگره بهره بردند.
عقیق: اعضای ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی و جوادی آملی دیدار داشتند بخشی از سخنان مراجع عظام تفلید در این دیدار به شرح ذیل است:

وهابیت با وجود هلال شیعی و قدرت یافتن حزب الله لبنان به وحشت افتاده

آیت الله ناصر مکارم شیرازی، در دیدار با اعضای ستاد کنگره بین المللی امام سجاد (ع)، اظهار داشت: از این جهت که برگزاری این کنگره در راستای یک هدف مهم دینی انجام می شود و خداوند متعال کمک رسان و یاری کننده خواهد بود.

وی با اشاره به این که در سال های اخیر یک تحرکی از سوی وهابیت در نقاط مختلف کشور آغاز شده و با سرعت پیش می رود، تصریح کرد: سرچشمه این فعالیت ها در خارج از کشور است، اجرای برنامه ها و فعالیت آن ها پیش از آن که یک مسئله مذهبی و دینی باشد یک مسئله سیاسی است.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: ایران یک نظام شیعی دارد اما حقوق اهل سنت را به طور کامل می دهد، وهابیت با وجود هلال شیعی و قدرت یافتن حزب الله لبنان به وحشت افتاده و سعی دارد کانون اصلی این هلال را که ایران است در هم بشکند.

وی گفت: یکی از راهکارها مقابله برگزاری همین کنگره ها و همایش هاست که برای معرفی بزرگان دین و تبیین سیره و شخصیت آن ها انجام می شود.

وی بیان کرد: برگزاری این همایش کار خوبی است که هم برای منطقه و هم برای کل کشور و نظام اسلامی ثمرات خوبی دارد، یقین داشته باشید این برنامه ها به امنیت کشور کمک می کند.

تفسیر قرآن به منزله شرح یک کتاب نیست


آیت الله عبدالله جوادی آملی هم در دیدار با اعضای ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، اظهار کرد: برگزاری این کنگره توفیق بزرگی است که امیدواریم مقبول پیشگاه الهی و حضرت ولی عصر(عج) قرار گیرد.

وی بیان کرد: برگزاری چنین کنگره ای از این جهت حائز اهمیّت است که در مورد یکی از معصومین(ع) است و معصومین(ع) مفسر قرآن هستند.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: تفسیر قرآن به منزله شرح یک کتاب نیست، در واقع قرآن به این گونه که قرآن چنین گفت و ما چنین فهمیدیم پذیرفتنی نیست، هیچ کس حق تفسیر قرآن ندارد مگر این که از زبان صاحب قرآن حرف بزند.

وی عنوان  کرد: کسی می تواند قرآن را تفسیر کند که خلیفه الله باشد، خلیفه الله کسی است که خداوند متعال همه علوم را به او آموخته باشد و آنچه می گوید به ذات اقدس اله بر گردد.

صحیفه سجادیه معارفی دارد که در ادعیه دیگر پیدا نمی شود

وی با تاکید بر این که ادعیه صحیفه سجادیه معارفی دارند که کمتر در دعاهای دیگر دیده می شود، ابراز داشت: وجود امام سجاد(ع) در دعایی انسان را معنا کردند، حضرت می گویند خدایا تو به ما حمد را آموختی، و اگر کسی نعمت های الهی را نشناسد و حمد نگوید از انسان بودن خارج می شود.

کسی که امام زمان خود را نشناسد از انسان بودن خارج است
آیت الله جوادی آملی افزود: با تفسیرنورانی فوق مشخص می شود چه کسی انسان است و چه کسی حیوان، البته بهترین حمد و بهترین شکر حمد نعمت ولایت و هدایت است، کسی که امام زمان خود را نشناسد و حمد او را نگوید از انسان بودن خارج است.

اهل بیت(ع) بهترین گزینه برای تقریب هستند 


آیت الله جعفر سبحانی هم در این دیدار اظهار کرد: این هدف مقدسی ست که پیش گرفته اید و انشاالله با عنایت خداوند متعال موفق خواهید شد.
وی بیان داشت: امروز مسلمانان بیش از 14 قرن گذشته دچار تفرقه و ستیز شده اند، در تاریخ گاهی اختلاف هایی وجود داشته اما امروز در سراسر جهان هجمه هایی ایجاد شده و عربستان تلاش می کند بین مذهب اسلامی عداوت ایجاد کند.
آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: در عراق و مناطق دیگر اهل تشیّع و تسنن با ارامش در کنار یکدیگر زندگی می کردند، با یکدیگر رفت و آمد داشتند و با هم وصلت می کردند، اما بعد از انقلاب اسلامی که زلزله ای در جهان ایجاد کرد، برخی ترسیدند که پس لرزه های آن به عربستان و دیگر کشور ها تعمیم پیدا کند و از همین جهت تمام توان خود را برای ایجاد عداوت و تفرقه افکنی به کار گرفتند.
آیت الله سبحانی تاکید کرد: بهترین گزینه برای ایجاد وحدت بین فرق اسلامی و تقریب، اهل بیت(ع) هستند، به این دلیل که به غیر از ناصبی ها، اهل بیت(ع) در همه فرق مورد احترام هستند.
صحیفه سجادیه یک جهان توحید است

مرجع تقلید شیعیان ابراز کرد: امام سجاد(ع) مسیر هدایت را در ادعیه متجلی نمود، صحیفه سجادیه یک جهان توحید، علم، دانش و اخلاق است، بهترین راهنمای اهل سلوک است، بسیاری از علمای مذاهب دیگر و تصوف برای سلوک از این کتاب استفاده می کنند.

وی اظهار کرد: اگر ما علوم اهل بیت(ع) را منتشر کنیم بسیاری از شعله های حسد خاموش می شود، البته عده ای هستند که پول می گیرند و غرض ورزی می کنند، نباید به آن ها اعتنا داشت چون اگر شما هم پول بدهید برای شما کار می کنند.

آیت الله سبحانی بیان کرد: فضائل اهل بیت(ع) که در کتاب های اهل تسنن وجود دارد را مطرح کنید، امروز باید بیشتر به از راه تولی پیش برویم و فضائل، علوم و دانش اهل بیت(ع) را گسترش دهیم.
برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) همزمان با بیست و پنج محرم الحرام

حجت الاسلام محمد علی لبخندان، دبیر کمیته علمی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در دیدار اعضای ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با آیت الله مکارم شیرازی، اظهار داشت: با توجه به فعالیت گسترده وهابیت در استان هرمزگان، بر این شدیم جهت معرفی شخصیت و آثار بزرگان مذهب تشیّع این کنگره را برگزار کنیم.

وی با اشاره به این که این کنگره تا کنون سه سال برگزار شده است، بیان داشت: در همایش های قبلی مهمانانی با مذاهب مختلف شیعه، سنی و مسیحی از کشورهای لبنان و عمان داشتیم.

حجت الاسلام لبخندان خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت اعضای ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برنامه های مختلفی از جمله اردوی 450 نفر از اعضای کانون های مساجد به قم و برگزاری دوره های کارگاهی با حضور شخصیت هایی مانند آیت الله نجم الدین طبسی داشته ایم.

وی همچنین یادآور شد: در سال های گذشته مراجع عظام تقلید نیز پیام هایی برای ما داشته اند که متن آن در کنگره قرائت شد.

حجت الاسلام لبخندان افزود: این کنگره همزمان با بیست و پنجم ماه محرم در استان هرمزگان برگزار می شود.


منبع:شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین